پرسپولیس 2 - آلومینیوم صفر| شکار گربه سیاه در قلعه‌حسن‌خان/ خیز آرام پرسپولیس به سمت بالای جدول

پرسپولیس 2 - آلومینیوم صفر| شکار گربه سیاه در قلعه‌حسن‌خان/ خیز آرام پرسپولیس به سمت بالای جدول

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم پرپسولیس و آلومینیوم با نتیجه 2-0 به سود قرمزهای تهران به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در یکی از دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 20:00 امشب در ورزشگاه شهر قدس میزبان آلومینیوم اراک بود.

در دقیقه 3 بازی، علی علیپور در محوطه جریمه آلومینیوم سرنگون شد و داور بدون هیچ درنگی نقطه پنالتی را نشان داد. حسین کنعانی پشت توپ ایستاد و ضربه خود را خلاف حرکت دروازه‌بان وارد دروازه کرد تا پرسپولیس در دقیقه 5 بازی، یک بر صفر از مهمان خود جلو بیفتد.

در دقیقه 70، بهرام گودرزی، بازیکن آلومینیوم پاس رو به عقب خطرناکی داد که ناخواسته علی علیپور را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار داد. علیپور با یک دربیل دو طرفه زیبا، دروازه‌بان از پیش رو برداشت و توپ را وارد دروازه حریف کرد تا حساب کار دو بر صفر به سود پرسپولیس شود.

در پایان، شاگردان گاریدو موفق شدند با گل‌های کنعانی و علیپور، آلومینیوم را شکست دهند و سه امتیاز هفته پنجم را به دست آورند.

هفته پنجم لیگ بیست و چهارم

پرسپولیس - آلومینیوم اراک

ورزشگاه شهدای شهر قدس

جمعه 30 شهریور ماه 1403، ساعت 20

تیم داوری: محمدحسین زاهدی فرد – علی اکبر نوری – حسین مرادی – حمید حاج ملک

ترکیب پرسپولیس

الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، فرشاد فرجی، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو (۸۱-لوکاس ژوآئووحید امیری (۸۱-یاسین سلمانیاوستون اورونوف (۵+۴۵-فرشاد احمدزادهامید عالیشاه (۶7-سروش رفیعیعلی علیپور (۸۱-عیسی آل‌کثیر)

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

ترکیب آلومینیوم

محمد خلیفه، احسان قهاری، عارف حاجی عیدی، امین جهان کهن (ابوالضل قنبری)، مهران موسوی، بهروز نوروزی فرد، امین کاظمیان، میلاد بدرقه، رحمان جعفری (شروین بزرگ)، محمدمهدی لطفی، بهرام گودرزی

سرمربی: مجتبی حسینی

شرح گل

پرسپولیس یک - آلومینیوم صفر (دقیقه 5؛ حسین کنعانی): کنعانی‌زادگان پشت پنالتی‌ که علی علیپور گرفته بود، ایستاد و با فریب دادن محمد خلیفه، توپ را به وسط دروازه زد و گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند.

گل اول پرسپولیس به آلومینیوم

پرسپولیس 2 - آلومینیوم صفر (دقیقه ۷۰؛ علی علیپور): یک پرتاب اوت در زمین آلومینیوم باعث شد گودرزی تحت فشار قرار بگیرد و یک پاس رو به عقب خطرناک داد. علیپور توپ را گرفت و پس از دریبل‌زدن گلر، با یک بغل پا دروازه را باز کرد.

گل دوم پرسپولیس به آلومینیوم

کارت زرد

پرسپولیس: فرشاد احمدزاده (۵۴)، محمدحسین کنعانی زادگان (57)، الکسیس گندوز (4+90)

آلومینیوم: عارف حاجی عیدی (۷۲)

لحظات حساس

دقیقه ۳: پاس در عمق امید عالیشاه برای علی علیپور با اشتباه خط دفاعی منجر به خطای میلاد بدرقه روی مهاجم پرسپولیس شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۱۰: شوت مهاجم آلومینیوم به کمر کنعانی خورد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۰: ارسال یاران آلومینیوم به دهانه دروازه با برخورد کنعانی به گندوز منجر به مصدومیت گلر پرسپولیس برای دقایقی شد.

دقیقه ۲۱: گولسیانی در  محوطه توپ را به کرتر فرستاد تا خطر از روی دروازه پرسپولیس دفع شود.

دقیقه ۲۵: توپگیری ریگی پشت محوطه در ریباند شوت میلاد محمدی با شوت فوق العاده و فنی مسعود ریگی همراه شد و توپ با شیرجه محمد خلیفه و برخورد به تیرک راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۷: ارسال عالیشاه از سمت راست با ضربه سر خوب علیپور همراه شد اما این بار هم محمد خلیفه ایستادگی کرد و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۲: حرکت عالیشاه از سمت چپ باعث شد توپ به میلاد محمدی برسد و او محوطه را به هم ریخت و توپ پس از برخورد به مدافعان آلومینیوم نفسگیر بیرون رفت.

دقیقه ۳۷: کرنر آلومینیوم با ضربه سر میلاد بدرقه با اختلاف از بالای دروازه گندوز به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: پاس در عمق ارونوف باعث شد علیپور تک به تک شود و او با ضربه‌ای زیبا دروازه را باز کرد اما کمک داور آفساید گرفت.

دقیقه ۴۴: فرصت برای آلومینیوم روی فرار امین کاظمیان که شوت او در چارچوب دروازه گندوز قرار نگرفت.

دقیقه ۴۸: سانتر اراکی‌ها از سمت راست با ضربه سر امین کاظمیان خطرناک بیرون رفت. در این صحنه فرجی نتوانست خوب دفاع کند و فضای خالی از سمت او به وجود آمد.

دقیقه ۵۲: حرکت خوب اراکی‌ها با قطع توپ عالی گولسیانی همراه شد تا خطر دفع بشود.

دقیقه ۵۸: ارسال لطفی از سمت چپ روی سر کاظمیان نشست و ضربه او نفسگیر به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵: پاس سروش میلاد محمدی را از سمت چپ راه انداخت و با پاس کات بک او با ضربه تمام کننده امیری به گل تبدیل شد اما در حین ضربه احمدزاده به گلر حریف برخورد کرده بود و داور با بازیبینی صحنه از مانیتور کنار زمین گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۸۶: پاس تک ضرب احمدزاده به محوطه با حرکت سریع میلاد محمدی انجام شد و احسان قهاری مدافع پرسپولیس را در محوطه سرنگون کرد تا زاهدی‌فرد نقطه پنالتی را نشان بدهد. داور برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت و این پنالتی را رد کرد تا برای دومین بار از تصمیمش به نفع سرخ‌ها برگردد.

دقیقه ۵+۹۰: با پاس خوب ژوائو عیسی فرصت خوبی داشت اما توپ در محوطه از پایش جدا شد.

شما می‌توانید خلاصه این دیدار را در زیر تماشا کنید.

خلاصه بازی پرسپولیس 2-0 آلومینیوم

7474