رییس فیفا: بیراه نیست کی‌روش را پدر نسل طلایی فوتبال پرتغال صدا بزنیم‌

رییس فیفا: بیراه نیست کی‌روش را پدر نسل طلایی فوتبال پرتغال صدا بزنیم‌

پایگاه خبری فوتبالی- جیانی اینفانتینو در مراسم اهدای دکترای افتخاری به سرمربی سابق تیم ملی ایران به تمجید از کارلوس کی‌روش پرداخت‌.

به گزارش فوتبالی، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ۳ دوره اخیر جام جهانی روز گذشته از دانشگاه لوزوفانو لیسبون موفق به کسب دکترای افتخاری شد تا به عنوان مربی‌ای که سابقه عضویت در کمیته فنی فیفا و یوفا را داشته مورد قدردانی قرار بگیرد.

در این مراسم جیانی اینفانتینو، با ارسال پیامی تصویری که در صفحه اینستاگرامی خودش نیز منتشر شده سرمربی اسبق تیم ملی ایران را غافلگیر کرد.

در این پیام رئیس فیفا عنوان کرد: پرتغال سال‌ها تاثیر زیادی در فوتبال داشته است. با گستره‌ای که بسیار فراتر از مرزهای این کشور است. کارلوس کی‌روش هم در خط مقدم این امر قرار دارد. او در ۱۱ کشور خارج از پرتغال و ۵ قاره مربیگری کرده است.  رهبری ۷ تیم ملی و حضور در چهار جام جهانی را در کارنامه دارد. بیراه نیست او را پدر نسل طلایی فوتبال پرتغال صدا بزنیم‌ که برای دهه‌ها کمک کرد مسیر افتخارآفرینی فوتبال این کشور هموار شود.

او به معنای واقعی شهروند کل دنیا و مردی است که چشم انداز فیفا را به اشتراک گذاشت: فوتبال برای همه دنیا است.

دستاورد قابل توجهی است اما باید بگوییم فوتبال پرتغال به قبل و بعد از کی‌روش تقسیم می‌شود. در تمام این سال‌ها‌ او عشق و اشتیاق فوق‌العاده‌ای به فوتبال نشان داد.  در نهایت از همه چیزهایی که برای ورزش محبوب ما ساختی تشکر می‌کنم.

7474