عربستانی‌ها به دنبال خرید یک باشگاه بزرگ در فوتبال اروپا

عربستانی‌ها به دنبال خرید یک باشگاه بزرگ در فوتبال اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- صندوق سرمایه‌گذاری کشور عربستان تصمیم دارد در راستای پررنگ کردن نقش کشور عربستان در دنیای فوتبال، ورزشگاه اتلتیکو مادرید و حتی در صورت امکان باشگاه اتلتیکو مادرید را خریداری کند.

به گزارش فوتبالی، در سال‌های اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس و عرب‌زبان جای پای خودشان را در دنیای فوتبال محکم کردند. قطر و امارات با خریدن باشگاه‌هایی همچون منچسترسیتی و پاری سن ژرمن و همچنین نقش بستن نام کشورهایشان بر روی پیراهن تیم‌های بزرگ اروپایی این کار را انجام دادند و عربستان هم با تزریق ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال به لیگ داخلی خود این پروژه را از سر گرفت. همچنین عربستان سعی دارد همچون قطر میزبانی جام جهانی را هم بر عهده بگیرد.

این کشور با خریداری باشگاه نیوکاسل سعی کرد تا در این زمینه نیز نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. پروژه‌ای که به تازگی آغاز شده است و هنوز راه زیادی تا پروژه اماراتی‌ها در منچسترسیتی دارد، اما دولت عربستان امیدوار است که این سیاست‌ها و راهبردها نتیجه مثبتی برای کشورشان در پی داشته باشد.

حالا صندوق سرمایه‌گذاری عربستان می‌‎خواهد در فوتبال اسپانیا نیز سرمایه‌گذاری کند. پیش از این نام هواپیمایی ریاض روی پیراهن اتلتیکو مادرید ثبت شده بود. حالا خبر رسیده است که عربستانی‌ها می‌خواهند ورزشگاه وندا متروپولیتانو را از اتلتیکو مادرید خریداری کنند و نام آن را به ریاض تغییر دهند. همچنین صحبت‌هایی مطرح شده است که شاید برای خریداری کل باشگاه اقدام شود.

البته سیاست‌های مالی سخت‌گیرانه در لالیگا ممکن است مانع از فروش اتلتیکو مادرید به عربستانی‌ها شود، چرا که در این لیگ نمی‌توانند زیاد ریخت و پاش کنند.

1428