زنگ خطر برای فوتبال زنان ایران؛ ۲ تیم از آسیا در فینال جام جهانی زیر بیست سال زنان

زنگ خطر برای فوتبال زنان ایران؛ ۲ تیم از آسیا در فینال جام جهانی زیر بیست سال زنان

پایگاه خبری فوتبالی- جام جهانی فوتبال زیر بیست سال زنان به روزهای پایانی خود نزدیک شده است. مسابقاتی که با یک شگفتی همراه بود و‌ دو‌ تیم از آسیا به فینال آن راه پیدا کرده اند.

به گزارش فوتبالی، جام جهانی زیر ۲۰ سال فوتبال زنان یکی از مهمترین مسابقات فوتبال زنان در دنیاست که هر دو سال برگزار می شود. جام جهانی ۲۰۲۴ زیر بیست سال زنان چند روزی است که در کلمبیا آغاز شده و حالا به مراحل پایانی خود رسیده است.

اما نکته ای که این جام جهانی را جالب می کند حضور دو تیم از آسیا در فینال جام جهانی زیر بیست سال است. در نیمه نهایی این مسابقات دیشب ژاپن با ۲ گل هلند را شکست داد و کره شمالی هم با یک گل از سد آمریکا گذشت تا هر دو تیم آسیایی در نیمه نهایی پیروز شوند و به فینال راه پیدا کنند.

حالا با صعود ژاپن و کره شمالی به فینال جام جهانی زیر بیست سال جهان، آسیا بیشتر از هر زمانی در فوتبال زنان به توسعه رسیده است و این کار را برای تیم های دیگر این قاره به خصوص ایران که روند نزولی را در سال های اخیر طی کرده سخت می کند. 

تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران که اتفاقا تیم خوبی هم در آسیای مرکزی است، در سال های اخیر فقط در مسابقات کافا حضور داشته و به جز این مسابقات فقط برای انتخابی های جام ملت ها یا جام جهانی زیر ۲۰ سال تشکیل می شود. از طرفی تیم ملی بزرگسالان زنان ایران هم عملا هیچ دیدار تدارکاتی ندارد و فیفادی ها را یک به یک از دست می دهد. این روند باعث می شود در سال های آینده نامی از تیم ملی فوتبال زنان ایران در آسیا شنیده نشود.

۶۰۰۱