عکس؛ سنگین‌ترین پیروزی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

عکس؛ سنگین‌ترین پیروزی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- بایرن مونیخ شب گذشته موفق شد در نخستین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با 9 گل از سد دینامو زاگرب عبور کند و یک خط و نشان جدی برای دیگر حریفان خود بکشد.

به گزارش فوتبالی، بایرن مونیخ شروع مقتدرانه‌ای در لیگ قهرمانان اروپا داشت. تیمی که توانست در اولین بازی خود 9 گل به ثمر برساند و یک پیروزی تاریخی را برای خود به ثبت برساند. اما نکته جالب توجه این است که بایرن مونیخ توانست سومین برد سنگین و قاطع تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد. در این مطلب به بررسی دیگر بردهای مقتدرانه تاریخ این مسابقات می‌پردازیم.

دو پیروزی سنگین تاریخ لیگ قهرمانان اروپا برای لیورپول و رئال مادرید است. تیم‌هایی که موفق شدند با دو نتیجه مشابه هشت بر صفر از سد رقبای خود عبور کنند. لیورپول در فصل 2007-2008 با 8 گل بشیکتاش ترکیه را در هم بکوبد و یک برد شیرین به دست بیاورد. رئال مادرید هم در فصل 2015-2016 که در نهایت به قهرمانی هم رسید، توانست با نتیجه‌ای مشابه از سد مالمو سوئد عبور کند و یک برد تاریخی به دست بیاورد.

نکته جالب توجه این است که نام بایرن مونیخ سه مرتبه در این لیست آمده است و این موضوع نشان از پیروزی‌های پرگل پرتعداد بایرن مونیخ در تاریخ این تورنمنت دارد. شاید معروف‌ترین برد پرگل اف سی هالیوود برتری 8-2 مقابل بارسلونا باشد که در این لیست نیامده است.

شاختار دونتسک هم تیمی است که نامش هم به عنوان برنده در این لیست آمده و هم به عنوان بازنده. نماینده فوتبال اوکراین در فصل 2014-2015 با نتیجه 7-0 بوریسوف بلاروس را شکست دهد، اما در همان فصل با همین نتیجه از بایرن مونیخ شکست خورد.

1428