سلطنت لیورپول در سن سیرو؛ رکورد شکست‌ناپذیری در خانه غول‌های ایتالیایی

سلطنت لیورپول در سن سیرو؛ رکورد شکست‌ناپذیری در خانه غول‌های ایتالیایی

پایگاه خبری فوتبالی- لیورپول به عنوان تنها تیم در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شناخته می‌شود که توانسته بیش از یک بازی به عنوان مهمان در ورزشگاه سن سیرو انجام دهد و همه آن‌ها را با پیروزی به پایان برساند. 

به گزارش فوتبالی، این دستاورد چشمگیر نشان‌دهنده تسلط و قدرت این تیم انگلیسی در مقابل دو غول فوتبال ایتالیا، اینتر و میلان، در خاک کشور ایتالیا و شهر میلان است.  لیورپول اولین پیروزی خود در سن سیرو را در سال ۲۰۰۸ با نتیجه یک بر صفر مقابل اینتر به دست آورد. این پیروزی تاریخی آغاز سلسله‌ای از موفقیت‌های لیورپول در این ورزشگاه بود. سپس در سال ۲۰۲۱، لیورپول بار دیگر در مقابل تیم قدرتمند میلان با نتیجه ۲-۱ به پیروزی رسید. تنها یک سال بعد، آن‌ها در سال ۲۰۲۲ مقابل اینتر با نتیجه ۲-۰ به برتری دست یافتند.

در آخرین بازی خود در سن سیرو، لیورپول در سال ۲۰۲۴ با نتیجه ۳-۱ مقابل میلان به پیروزی رسید و رکورد بی‌نظیر خود را در این ورزشگاه ادامه داد. این پیروزی‌ها، لیورپول را به تیمی تبدیل کرده است که هیچ تیم دیگری نتوانسته این دستاورد خاص را در سن سیرو به‌دست آورد. این رکورد نشان‌دهنده قدرت و ثبات لیورپول در رقابت‌های اروپایی است و این تیم توانسته در یکی از دشوارترین ورزشگاه‌های اروپا، موفقیت‌های پی‌درپی کسب کند. هواداران لیورپول به این دستاورد افتخار می‌کنند و این پیروزی‌ها نمادی از عملکرد عالی تیم خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا است.

۱۰۰۹