لوکاس ژوائو؛ خارجی شماره 66 تاریخ پرسپولیس

لوکاس ژوائو؛ خارجی شماره 66 تاریخ پرسپولیس

 پایگاه خبری فوتبالی - شصت و ششمین بازیکن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس دیشب اولین‌بار در ترکیب این تیم به میدان رفت. 

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در حالی لیگ نخبگان را با شکست مقابل الاهلی بازی کرد که مهاجم جدید پرتغالی- آنگولایی این تیم، اولین بازی‌اش را با پیراهن پرسپولیس انجام داد. ژوائو که در دقیقه ۸۲، جای مسعود ریگی به زمین آمده بود، می‌توانست با یک حرکت نمایشی دروازه عربستانی‌ها را باز کند که واکنش ادوارد مندی، گلر الاهلی، مانع از یک شروع رویایی برای این بازیکن شد.

ژوائو اما شصت و ششمین بازیکن تاریخ پرسپولیس است که ملیت غیرایرانی دارد و شصتمین بازیکن خارجی است که با  پیراهن پرسپولیس در زمین مسابقه دیده می‌شود. 

در میان خارجی‌های باسابقه پرسپولیس، بشار رسن با حضور در ۱۰۴ بازی در رتبه اول، نیلسون جونیور با ۷۳ بازی در رتبه دوم و گئورگی گولسیانی با ۶۷ بازی در رتبه سوم قرار دارند که باتوجه‌به شرایط بدنی و قراردادی گولسیانی، به‌احتمال زیاد مدافع گرجستانی، رکورد دروازه‌بان برزیلی را شکسته و به رتبه دوم خواهد رفت.  

در تاریخ پرسپولیس اما ۳۶ بازیکن خارجی موفق به ثبت ۱۵۳ گل برای این تیم در رقابت‌های مختلف شده‌اند که در بین آن‌ها، گئورگی گولسیانی و آلن ویتل با ۱۶ گل مشترکاً در رتبه اول، گادوین منشا با ۱۴ گل در رتبه دوم و ابراهیم توره با ۱۳ گل در رتبه سوم قرار دارند. 

برای قضاوت در مورد عملکرد ژوائو اما خیلی زود است و هواداران پرسپولیس باید منتظر بازی‌های آینده باشند تا عملکرد خرید خارجی جدیدشان را به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار دهند.

7899