مانوئل پیگرینی؛ آقای مهندس دنیای مربیان فوتبال 71 ساله شد

مانوئل پیگرینی؛ آقای مهندس دنیای مربیان فوتبال 71 ساله شد

پایگاه خبری فوتبالی- مانوئل پیگرینی، سرمربی باتجربه شیلیایی، در تاریخ فوتبال جهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان شناخته می‌شود ، ۷۱ ساله شد.

به گزارش فوتبالی، این مربی اهل شیلی در طول دوران حرفه‌ای خود در کشورهای مختلفی موفق به کسب افتخارات بزرگی شده است و با تیم‌های مختلف قهرمانی‌های متعددی را تجربه کرده است. پیگرینی کار خود را با قهرمانی در جام حذفی شیلی با تیم یونیورسیداد کاتولیکا در فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۵ آغاز کرد. او سپس در لیگ‌های مختلف آمریکای جنوبی همچون اکوادور و آرژانتین نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت و با تیم‌هایی چون LDU کیتو، سن لورنزو و ریورپلاته قهرمان شد. یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های پیگرینی در دوران حضورش در اروپا بود، جایی که با منچسترسیتی توانست لیگ برتر انگلیس را در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ فتح کند و همچنین دو قهرمانی در لیگ کاپ انگلیس در فصل‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و ۲۰۱۵-۲۰۱۶ به دست آورد.

پیگرینی در اسپانیا نیز توانست قهرمانی جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) را با تیم رئال بتیس در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ جشن بگیرد. اما شاهکار اصلی او، عملکرد درخشانش با تیم مالاگا در لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ بود. او توانست با این تیم بدون شکست از مرحله گروهی صعود کند و حتی بالاتر از آث میلان قرار بگیرد. پس از شکست دادن پورتو در مرحله یک‌هشتم نهایی، مالاگا با هدایت پیگرینی به یک‌چهارم نهایی رسید و در یک بازی تنگاتنگ و دراماتیک با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب دورتموند تحت هدایت یورگن کلوپ شد. پیگرینی به عنوان مربی‌ای که در هر تیمی اثری مثبت به جا گذاشته، همچنان یکی از چهره‌های برجسته دنیای مربیگری است.

۱۰۰۹