طلسم پرسپولیس در خاک عربستان پا برجا ماند؛ الاهلیِ چغر و بدبدن!

طلسم پرسپولیس در خاک عربستان پا برجا ماند؛ الاهلیِ چغر و بدبدن!

 پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر مقابل الاهلی عربستان شکست خورد تا باز هم در خاک این کشور ناکام بماند. 

به گزارش فوتبالی، دیدار هفته اول پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا با تک‌گل فرانک کسیه روی پاس ریاض محرز در دقایق ابتدایی این بازی به پایان رسید تا کماکان طلسم پیروزی برای پرسپولیس در خاک عربستان باقی بماند. این دیدار که در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل شهر جده برگزار می‌شد، دوازدهمین دیداری بود که قرمزهای پایتخت به مصاف یک تیم عربستانی در خاک این کشور می‌رفتند.  

پرسپولیس تا پیش از این بازی، 5 بار با الهلال، 3 بار با الاتحاد، 2 بار با النصر و 1 بار با الشباب در عربستان بازی کرده بود که هرگز موفق به کسب پیروزی در مقابل نمایندگان عربستان در دیدارهای برگزارشده در خاک این کشور نشده بود و امشب نیز ترک عادت نکرد و در اولین مصاف‌اش با الاهلی عربستان، باز هم دستش از کسب پیروزی کوتاه ماند.  

پرسپولیس در طی این 12 بازی، در مجموع 6 مساوی و 6 باخت را ثبت کرده است و زمانی آمار نامطلوب پرسپولیس در خاک عربستان بیشتر خودنمایی می‌کند که بدانیم آن‌ها در طی این دیدارها، تنها 3 بار موفق به گلزنی شده‌اند اما از حریفان عربستانی، 18 گل دریافت کرده‌اند!

 نکته جالب دیگر این بازی هم این بود که پرسپولیس برای اولین بار، یک باخت با حداقل اختلاف یعنی یک گل را در خاک عربستان به ثبت رساند چون تا پیش از این بازی، پرسپولیس یا در عربستان نباخته بود و یا اگر باخته بود؛ از حریف 3 گل دریافت کرده بود! 

7899