الاهلی یک - پرسپولیس صفر| نمایش امیدوارکننده در جده/ هوکِ کسیه کار پرسپولیس را تمام کرد

الاهلی یک - پرسپولیس صفر| نمایش امیدوارکننده در جده/ هوکِ کسیه کار پرسپولیس را تمام کرد

پایگاه خبری فوتبالی- قرمزهای ایران بازی هفته نخست لیگ نخبگان آسیا مقابل الاهلی عربستان را با نتیجه 1-0 واگذار کردند.

به گزارش فوتبالی، در یکی از دیدارهای هفته نخست لیگ نخبگان آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 21:30 به وقت ایران در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده به مصاف الاهلی عربستان رفت.

شاگردان گاریدو خیلی زود در این بازی غافلگیر شدند و هنوز 2 دقیقه از آغاز بازی نگذشته بود که دروازه پرسپولیس باز شد. ریاض محرز در سمت راست زمین صاحب توپ شد و با یک پاس خوب توپ را برای فرانک کسیه ارسال کرد. مهاجم ساحل عاجی با سرعت بالا از بین مدافعان پرسپولیس عبور کرد و با شوتی سهمگین دروازه گندوز را فرو ریخت تا پرسپولیس خیلی زود از حریف خود عقب بیفتد.

در ادامه بازی، قرمزهای ایران نمایش امیدوارکننده‌ای از خود ارائه دادند و چندین بار نزدیک بود موقعیت‌های آن‌ها به گل تبدیل شود، اما با کم‌دقتی و با چاشنی بدشانسی هیچکدام از توپ‌ها وارد دروازه نشد.

در دقیقه 56، حسین کنعانی در محوطه جریمه پرسپولیس مرتکب خطا شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد که پس از یکی دو دقیقه توسط VAR تایید شد. ریاض محرز پشت توپ ایستاد و ضربه خود را به سمت راست دروازه زد، اما الکسی گندوز با یک شیرجه عالی بازیکن سابق منچسترسیتی را در گلزنی ناکام گذاشت.

در نهایت، تعویض‌های گاریدو هم کارساز نشد و پرسپولیسی‌ها علیرغم بازی بسیار خوب و هجومی، اولین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا را با نتیجه 1-0 واگذار کردند.

هفته اول لیگ نخبگان آسیا 

الاهلی عربستان - پرسپولیس ایران 

دوشنبه 26 شهریور ماه 1403، ساعت 21:30 

ورزشگاه: ملک عبدالله

ترکیب الاهلی

ادوارد مندی، علی مجرشی، مریح دمیرال، راجر ایبانز، عبدالله العمار (۹۰-الهریجی)، زیاد الجهنی (۷۴-الکساندر دا کاستا)، فرانک کسیه، روبرتو فیرمینو، البریکان (۷۴-سمیحان آلنبیت)، ریاض محرز (۷۴-عبدالکریم محمد)، ایوان تونی

سرمربی: ماتیاس یایسله

ترکیب پرسپولیس

الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، ایوب العملود (۷۰-سعید صادقیمسعود ریگی (۸۲-لوکاس ژوائو)، سروش رفیعی (۶۶-محمد خدابنده‌لو)، فرشاد احمدزاده (۴۶-امید عالیشاهاوستون اورونوف، وحید امیری و علی علیپور (۶۶-عیسی آل کثیر)

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

شرح گل

الاهلی یک - پرسپولیس صفر (دقیقه 2؛ فرانک کسیه): در اولین موقعیت الاهلی، ریاض محرز با چشمانی باز توپ را به عمق خط دفاع پرسپولیس فرستاد و فرانک کسیه بدون مزاحمت خاصی، با شوت محکم دروازه گندوز را فرو ریخت.

گل اول الاهلی به پرسپولیس

کارت زرد

الاهلی: عبدالله العمار (۵+۴۵)

پرسپولیس: ایوب العملود (۲۴)، وحید امیری (۴۵) 

دقایق حساس

دقیقه ۱۱: شوت کم جان فرشاد احمدزاده با اختلاف از کنار دروازه مندی بیرون رفت.

دقیقه ۱۶: پاس استادانه ارونوف از سمت چپ، میلاد محمدی را راه انداخت اما سانتر او به جایی نرسید.

دقیقه ۲۰: حرکت پرسپولیس از سمت راست با ایوب العملود که پشت محوطه به سروش رسید و شوت بی دقت او با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: ارسال سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهی از سمت چپ، موقعیت خطرناکی را در دهانه پرسپولیس ایجاد کرد. توپ روی پای علیپور سوار نشد و بازیکنان دیگر پرسپولیس نیز در آفساید بودند.

دقیقه ۲۸: پرسپولیس توپگیری کرد و علی علیپور با شوتی بی جان و کم دقت از پشت محوطه این فرصت را هدر داد.

دقیقه ۳۵: حرکت پا به توپ ارونوف دفاع الاهلی را به هم ریخت که دمیرال توپ را دفع کرد.

دقیقه ۳۶: پرسپولیس بهترین سانتر خود را با ارسال ایوب به دست آورد که ضربه سر علی علیپور را مندی با یک سوپر واکنش دفع کرد و شوت خطرناک ارونوف در ریباند نفسگیر از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: حمله پرسپولیس از سمت راست با پاس فرشاد احمدزاده به ارونوف همراه شد که داور ابتدا خطای پنالتی دمیرال به ارونوف را گرفت اما با بازبینی صحنه پنالتی رد شد.

دقیقه ۴۴: حرکت تکنیکی و پا به توپ فوق العاده اورونوف با شوتش همراه شد اما ادوارد مندی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۴۸: پرسپولیس نیمه دوم را هجومی شروع کرد و در اولین موقعیت خطرناک توپ در محوطه الاهلی دفع شد. سروش یک پاس در عمق عالی داد و پاس در عرض امیری توسط مدافع الاهلی دور شد.

دقیقه ۵۲: حرکت خوب گابریل با شوت ایوان تونی همراه شد و گندوز در دو مرحله توپ را دور کرد.

دقیقه ۵۴: ارسال به روی دروازه با ضربه سر دمیرال به دهانه دروازه با ضربه سر راجر ایبانز از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: فرصت برای الاهلی در محوطه با ضربه کنعانی به ساق ایوان تونی همراه شد که ادهم مخادمه بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد و اتاق وی‌ای‌آر هم این تصمیم را تایید کرد.

دقیقه ۵۸: ضربه پنالتی ریاض محرز با پای چپ، به سمت چپ گلر زده شد که توسط آلکسیس گندوز به زیبایی مهار شد.

دقیقه ۶۳: حرکت انفجاری اورونوف و ورود به محوطه با شوت پای چپ او همراه شد و مندی با نوک پایش توپ را به بیرون فرستاد تا یک موقعیت عالی دیگر از دست برود.

دقیقه ۷۲: ضربه سر خطرناک ایوان تونی در شش قدم با جایگیری خوب گندوز مهار شد.

دقیقه ۷۲: ارسال تند و تیز عالیشاه به محوطه با ضربه سر خطرناک عیسی آل‌کثیر همراه شد که مندی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۹: ضدحمله خطرناک الاهلی با آوانتاژ داور همراه شد اما میلاد محمدی در لحظه آخر توپ را زد و خطر رفع شد.

دقیقه ۸۲: ایوان تونی با سر کاشت و ضربه سنگین کسیه از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۳: ارسال عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی با شوت عیسی همراه شد که از پشت دفاع حرکت کرده بود اما این توپ هم ثمری نداشت.

دقیقه ۸۵: پرسپولیس در حمله توپ را لو داد و یک ضدحمله سریع باعث شد ایوان تونی تک به تک شود اما شوت او از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: فرصت عالی برای پرسپولیس روی توپگیری از پشت محوطه که ضربه فنی ژوائو توسط مندی مهار شد.

دقیقه ۶+۹۰: پرتاب بلند امیری با ضربه قیچی عجیب عیسی با اختلاف بیرون رفت.

شما می‌توانید خلاصه این دیدار را در زیر تماشا کنید.

خلاصه بازی الاهلی 1-0 پرسپولیس

7474