ارزش الاهلی عربستان از لیگ برتر ایران بیشتر است!

ارزش الاهلی عربستان از لیگ برتر ایران بیشتر است!

 پایگاه خبری فوتبالی- لیست بازیکنان الاهلی عربستان، ارزش یورویی بالاتری در مقایسه با کل بازیکنان شاغل در لیگ برتر خلیج فارس دارد. 

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس، امشب و در اولین گام از اولین دوره لیگ نخبگان آسیا باید به مصاف الاهلی عربستان در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل شهر جده در عربستان برود. دیداری که به شدت برای قرمزهای تهران سخت خواهد بود و آن ها به مصاف حریفی می‌روند که تا دندان مسلح است و بر اساس آخرین به روزرسانی سایت معتبر ترنسفرمارکت، تیم عربستانی بیش از 10 برابر پرسپولیس ارزش یورویی دارد. 

الاهلی عربستان در مجموع با ارزش 178.25 میلیون یورو، سومین تیم ارزشمند لیگ حرفه‌ای عربستان است.

نکته جالب اما در مورد ارزش تیم عربستانی آن جاست که بدانیم ارزش کل لیگ برتر ایران با حضور 503 بازیکن، 129.59 میلیون یورو اعلام شده است یعنی ارزش کل لیگ ما 49 میلیون یورو کمتر از تیم سوم لیگ عربستان است! نکته‌ای که سطح سختی بازی امشب پرسپولیس را به صورت کاملا واضح به تصویر می‌کشد. 

بهتر به‌طور میانگین هر یک از بازیکنان شاغل در لیگ برتر خلیج فارس 256 هزار و 461 یورو ارزش دارند در حالی که هر یک از بازیکنان تیم الاهلی عربستان به طور میانگین 5 میلیون و 941 هزار یورو می‌ارزند. 

با ارزش‌ترین بازیکن لیگ ایران و پرسپولیس، اوستون ارونوف ازبکستانی با 2.5 میلیون یورو و با ارزش ترین بازیکن تیم الاهلی نیز ایوان تونی انگلستانی با 50 میلیون یورو است. البته که الاهلی ستارگان گران‌قیمتی همچون روبرتو فیرمینو برزیلی، ریاض محرز الجزایری و ادواردو مندی سنگالی را هم در اختیار دارد.

7899