تراکتور و حسرت پیروزی برابر یک تیم قطری

تراکتور و حسرت پیروزی برابر یک تیم قطری

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتور هیچ گاه موفق به شکست دادن تیم های کشور قطر نشده است.

به گزارش فوتبالی، تراکتور باید در اولین بازی آسیایی خود در لیگ قهرمانان آسیا  دو ، چهارشنبه در ورزشگاه الجنوب به مصاف الوکره قطر برود. دیداری که شاید سخت‌ترین بازی تی‌تی‌ها در مرحله گروهی هم باشد.

اما همگروهی پرشورها با تیمی از کشور قطر برای چهارمین مرتبه اتفاق می‌افتد و الوکره چهارمین تیم مختلف قطری خواهد بود که باید مقابل تی‌تی‌ها صف آرایی کند. تیمی که هموطنانش سابقه شکست مقابل تراکتور را ندارند و این می‌تواند یک ذهنیت مناسب برای آبی و سفیدپوشان باشد.

تراکتور پیش از این سه بار در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های قطری الجیش، لخویا و الغرافه همگروهی بوده که هیچ گاه موفق به شکست یک تیم قطری نشده است.

تی‌تی‌ها در اولین دوره حضور خود در بازی های آسیایی، به عنوان نایب قهرمان لیگ ایران در فصل ۹۱ - ۱۳۹۰ راهی لیگ قهرمانان شدند که در دو دیدار رفت و برگشت مقابل الجیش قطر نتوانستند این تیم را شکست دهند. دیدار دو تیم در دوحه با تساوی پر گل سه بر سه همراه بود و در تبریز هم الجیش با نتیجه ۴ بر ۲ از سد شاگردان تونی اولیویرا گذشت.

قرمزپوشان سال بعدی با لخویا قطر همگروهی شدند که باز هم نتیجه به نفع آن‌ها نبود. تیم قرمزپوش قطری هم نتایج مشابهی با الجیش برابر تراکتور گرفت. لخویا در بازی رفت در قطر به تساوی بدون گل برابر تی‌تی‌ها رسید و در تبریز توانست با یک گل، تیم پیرمرد پرتغالی را شکست دهد.

تراکتور یک بار هم در آخرین سال غیرخصوصی خود با الغرافه همگروهی بوده که در هر دو بازی رفت و برگشت شکست خورده است. شاگردان ارطغرول ساغلام در دوحه با نتیجه ۳ بر صفر باختند و در تبریز هم زردپوشان قطری با نتیجه ۳ بر ۱ برنده بودند.

حاصل کار تراکتور برابر تیم‌های قطری کسب ۲ تساوی و تحمل ۴ شکست از ۶ بازی انجام شده است و باید دید دراگان اسکوچیچ‌ موفق به شکست طلسم تیمهای این کشور حاشیه خلیج فارس برای تراکتور خواهد شد یا نه.

1997