چهره ویژه ایرانی هفته سوم بوندسلیگا؛ بابک کیها‌ن‌فر، سرمربی ایرانی یونین برلین!

چهره ویژه ایرانی هفته سوم بوندسلیگا؛ بابک کیها‌ن‌فر، سرمربی ایرانی یونین برلین!

پایگاه خبری فوتبالی- یونین برلین شب گذشته در چارچوب هفته سوم بوندسلیگا به تساوی بدون گل مقابل لایپزیش رضایت داد اما نکته جالب حضور یک فرد ایرانی روی نیمکت یونین بود.

به گزارش فوتبالی، بابک کیهان‌فر دستیار بو اسونسون در یونین برلین است. این مربی در ماینتس متولد شده اما ایرانی‌الاصل است و در سطح اول فوتبال آلمان کار خود را دنبال می‌کند. یونین برلین در چارچوب هفته سوم بوندسلیگا برابر لایپزیش قرار گرفت و با تساوی بدون گل متوقف شد. البته یونین در این دیدار خوش‌شانس هم بود چراکه لایپزیش یک پنالتی از دست داد و بلیت خود برای کسب پیروزی را سوزاند.

بو اسونسون سرمربی یونین برلین برای دومین هفته متوالی کنار خط حضور نداشت. این سرمربی امیدوار بود مشکل پزشکی‌اش برای جدال این هفته مقابل لایپزیش حل شود اما این اتفاق رخ نداد تا بابک کیهان‌فر از کنار زمین بازیکنان را هدایت کند. کیهان‌فر ۳۹ ساله پیش از این بازی نیز یک بار در ژانویه ۲۰۲۲ جایگزین اسونسون شده بود. اسونسون در آن بازی به دلیل محرومیت روی نیمکت ماینتس ننشست. در آن دیدار ماینتس با نتیجه دو بر یک از تیم گروتر فورت شکست خورد. اسونسون و کیهان‌فر شش سال است که با هم کار می‌کنند و رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند.

علاوه‌بر غیبت اسونسون در دیدار هفته سوم، لایپزیش هم مارکو روزه، سرمربی خود را به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبل از فیفادی در اختیار نداشت بنابراین در غیاب روزه، الکساندر زیکلر هدایت این تیم را برعهده داشت. یونین برلین به‌لطف هدایت کیهان‌فر که لب خط حضور داشت، همچنان در فصل جدید بوندسلیگا بدون شکست باقی ماند تا به‌نوعی برای رقبای خود خط و نشان کشیده باشد.

گفتنی است بابک کیهان‌فر بارها اعلام کرده فعلا به سرمربی‌گری فکر نمی‌کند و از جایگاه فعلی خود راضی است. 

باید دید یونین برلین در ادامه فصل چه عملکردی خواهد داشت و آیا می‌تواند با اسونسون و کیهان‌فر روزهای خوب خود را تمدید کند یا نه.

5793