نوستالژی/ سالگرد روزی که اولین بار جرج بست پیراهن شیاطین سرخ را به تن کرد

نوستالژی/ سالگرد روزی که اولین بار جرج بست پیراهن شیاطین سرخ را به تن کرد

پایگاه خبری فوتبالی- در چنین روزی در سال ۱۹۶۳، جرج بست، اسطوره بی‌بدیل منچستریونایتد، اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد و به تدریج به یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شد.

به گزارش فوتبالی، جرج بست که به خاطر مهارت‌های فردی خارق‌العاده، سرعت بالا و کنترل توپ شگفت‌انگیز خود شناخته می‌شد، طی دوران حضورش در منچستریونایتد ۴۳۴ بازی انجام داد و موفق به زدن ۱۶۶ گل شد. همچنین او ۱۱ پاس گل به ثبت رساند و نقشی بی‌بدیل در موفقیت‌های تیم داشت.

بست با منچستریونایتد توانست دو بار قهرمان لیگ برتر انگلیس شود و یک بار نیز جام باشگاه‌های اروپا را فتح کند. این قهرمانی اروپایی در سال ۱۹۶۸، یکی از نقاط اوج کارنامه‌ او بود که جرج بست به عنوان یکی از برترین بازیکنان تاریخ باشگاه شناخته شد. همچنین او با منچستریونایتد یک قهرمانی جام حذفی و دو قهرمانی در سوپرکاپ انگلیس را نیز به دست آورد. در سطح فردی، جرج بست در سال ۱۹۶۸ با دریافت جایزه توپ طلا، به عنوان بهترین بازیکن اروپا شناخته شد. این افتخار نشان‌دهنده تأثیر بی‌نظیر او بر فوتبال و جایگاه ویژه‌ای است که در تاریخ این ورزش دارد. میراث جرج بست نه تنها در منچستریونایتد، بلکه در تاریخ فوتبال جهان همچنان زنده است و او به عنوان یکی از اسطوره‌های واقعی این ورزش باقی خواهد ماند.

۱۰۰۹