سه سال فاصله از آخرین انتخاب پپ گواردیولا به عنوان بهترین مربی ماه لیگ جزیره

سه سال فاصله از آخرین انتخاب پپ گواردیولا به عنوان بهترین مربی ماه لیگ جزیره

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی مدت هاست به عنوان بهترین مربی ماه لیگ جزیره انتخاب نشده است.

به گزارش فوتبالی،‌ آخرین باری که پپ گواردیولا، سرمربی باشگاه منچسترسیتی، عنوان بهترین سرمربی ماه لیگ برتر انگلیس را به دست آورده بود به دسامبر ۲۰۲۱ برمی‌گردد. در طی این مدت مربیان زیادی به عنوان بهترین مربی ماه لیگ جزیره انتخاب شدند که آخرین نفر مربی جوان باشگاه برایتون بود که مربی ماه آگوست لیگ برتر انگلیس شد. فابیان هورتزلر مربی ۳۱ ساله و آلمانی برایتون به عنوان بهترین مربی ماه آگوست در فصل جاری لیگ جزیره انتخاب شد.

در میان رکوردداران دریافت عنوان بهترین سرمربی ماه پرمیرلیگ، سر الکس فرگوسن اسطوره مربیگری باشگاه منچستریونایتد با ۲۷ بار برنده شدن مربی ماه در صدر قرار دارد، که نشان از دوران طلایی او با منچستریونایتد دارد. پس از او، آرسن ونگر با ۱۵ بار، پپ گواردیولا با ۱۱ بار، دیوید مویس با ۱۰ بار، و یورگن کلوپ با ۱۰ بار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این آمار نشان‌دهنده تسلط و تاثیرگذاری طولانی‌مدت این مربیان بزرگ در لیگ برتر انگلیس است.

شیخ منصور بن زاید مالک باشگاه منچسترسیتی از خلدون المبارک درخواست کرده تا پس از سال ۲۰۲۵ هر کاری که لازم است برای حفظ پپ گواردیولا در منچسترسیتی انجام دهد.

۱۰۰۹