اولین تمرین لوکاس ژائو با پرسپولیس؛ مهاجم خارجی از‌‌ راه رسید!

اولین تمرین لوکاس ژائو با پرسپولیس؛ مهاجم خارجی از‌‌ راه رسید!

پایگاه خبری فوتبالی- لوکاس ژائو مهاجم جدید پرسپولیسی‌ها، امروز برای اولین‌بار در تمرینات گروهی باشگاه حاضر شد.

به گزارش فوتبالی، لوکاس ژائو، مهاجم سابق تیم‌های ریدینگ، بلکبرن و شفیلدونزدی انگلستان، شانگهای‌پورت چین و ام‌الصلال قطر، از امروز در تمرینات پرسپولیس شرکت کرده تا مربی اسپانیایی دست بازتری برای در چینش ترکیب داشته باشد.

این بازیکن ۱۹۲ سانتی‌متری سابقه گلزنی به آرسنال و بازکردن دروازه پتر چک به‌عنوان مهاجم شفیلدونزدی در فصل ۲۰۱۷ را دارد.

ژائو ۳۱ ساله، فصل گذشته در ۱۱ بازی برای ام‌اصلال در لیگ ستارگان و امیر کاپِ قطر، آمار چهار گل و دو پاس گل را ثبت کرد اما درنهایت از این تیم جدا شد.

پرسپولیس که به‌دنبال یک مهاجم خارجی در بازار نقل‌وانتقالات بود، سرانجام با لوکاس به‌توافق رسید. باید دید سبک و سیاق این مهاجم آنگولایی، تا چه حد در لیگ‌برتر می‌نشیند و جواب اعتماد مدیران پرسپولیس را می‌دهد یا نه. 

لوکاس در سال ۲۰۱۵ دو بازی ملی برای پرتغال انجام داد و در سال ۲۰۲۳ با تغییر ملیت خود به آنگولا، پنج بازی و یک گل زده را برای نودمین تیم رنکینگ فیفا به ثبت رساند.

پرسپولیس دوشنبه در اولین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف الاهلی، تیم پرستاره ماتیاس ژاسلِ آلمانی خواهد رفت و هواداران امید دارند لوکاس ژائو درصورت آمادگی کافی و با صلاح‌دید گاریدو، شرایط قرارگرفتن در ترکیب پرسپولیس در اولین دیدار لیگ نخبگان را داشته باشد.

لوکاس در اولین مصاحبه خود نسبت به این انتقال، دلیل انتخاب پرسپولیس را باوجود پیشنهادهایی از برزیل، پرتغال و عربستان، بزرگی باشگاه و هواداران پرشورش بیان کرده ‌است.

لوکاس ژائو امروز اولین جلسه تمرینی خود با پرسپولیس را پشت سر گذاشت و از تونل وحشت همیشگی قرمزها به سرکردگی حسین کنعانی‌زادگان عبور کرد. گاریدو که نشان داده اکنون به بازی با تک‌مهاجم در پرسپولیس اعتقاد دارد، اکنون با حضور ژائو می‌تواند تیمش را حتی با آرایش دو مهاجم هم به میدان بفرستد. باید منتظر ماند و دید این بازیکن آنگولایی زیر نظر گاریدو چه عملکردی را از خود به جا می‌گذارد.

۵۷۹۳