مشکلات موتورسواران برای حضور در مسابقات جهانی؛ ناظمی: موتورها را با گرفتاری از مرز خارج می‌کنیم

مشکلات موتورسواران برای حضور در مسابقات جهانی؛ ناظمی: موتورها را با گرفتاری از مرز خارج می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: بسیاری از شرکت ها به خاطر عدم تحریم به راحتی موتورهای خود را با خودشان میبرند و ما نمی توانیم اینکار را انجام دهیم.

به گزارش فوتبالی، مازیار ناظمی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره عملکرد نمایندگان ایران در مسابقات جهانی موتور کراسی در کشور ترکیه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: مسابقات قهرمانی کراس جهان در شهر افیون ترکیه برگزار شد و ما حدود چهار سال است که نمایندگانمان را به این مسابقات اعزام می کنیم.

وی افزود: در سال 1400 خانم فهیمه نعمت اللهی اولین اعزامی ما به این مسابقات بود و بعد از او نوبت خانم هستی رضایی رسید و امسال و سال گذشته ما یک تیم کامل را به این مسابقات اعزام کردیم. سال گذشته تیم ما شامل چهار ورزشکار میشد و امسال هم سه ورزشکار که شامل هستی رضایی، پیکان علیزاده و محمدحسین دانش به این مسابقات اعزام شدند.

ناظمی ادامه داد: نمایندگان ما در مسابقات در کلاس 250 سی سی و زیر 23 سال به رقابت پرداختند. 

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری افزود: در مسابقات خانم رضایی با مشکلی که برای شپیش آمد نتوانس امتیازی را به دست بیاورد. آقای پیمان علیزاده یکی از بهترین نمایش های نمایندگان ایران را به اجرا گذاشت و به مقام 19 رسید و آقای دانش پژوه هم به خاطر شکستگی که در ستون موتورش پیش آمد از دور مسابقات کنار رفت.

ناظمی درباره مشکل پیش آمده برای هستی رضایی گفت: پیست هایی که برای مسابقات است برای حجم گل و لایی که دارند برای تمرینات و شرایط دختران ما مناسب نیست و با نقص فنی که برای موتور او پیش آمد نتوانست به خوبی موتور را کنترل کند و از ور مسابقات کنار رفت.

رئیس فدراسیون موتورسواری ادامه داد: در طول تاریخ رشته موتورسواری، تنها اعزام های خانم های همن دورهایی است که گفتم که از سال 1400 شروع شده است.

وی افزود: ما توانستیم دخترانمان را 4سال به مسابقات جهانی اعزام کنیم و درحال حاضر رویداد قابل توجهی برای اعزام نداریم.

ناظمی گفت: یکی از مشکلات ما این است که باید موتورمان را با خودمان ببریم و تامین کنندگان و میزبان ها موتور در اختیار ما نمی گذارند. بسیاری از شرکت ها به خاطر عدم تحریم به راحتی موتورهای خود را با خودشان میبرند و ما نمی توانیم اینکار را انجام دهیم و ناچاریم موتورهایمان را به صورت زمینی یا هوایی و با گرفتاری زیاد از مرز خارج کنیم.

وی ادامه داد: دور بعدی مسابقات در شانگهای چین است و حمل موتور به چین بسیار گران و سنگین تمام می شود و بنابراین ترکیه تنها راهی است که ما می توانیم ارتباطمان را با دنیا حفظ کنیم.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری درباره نقد برخی افراد مبنی بر اضافه بودن افرادی اعزامی به ترکیه گفت: ما به جز خودم با سه ورزشکار، دو مربی، یک مکانیک، یک سرپرست، دو رئیس هئیت، خزانه دار و یک عکاس که خبرنگارمان هم بود برای مسابقات به ترکیه رفتیم.

وی افزود: روسای هیئتی که با ما بودند همجوار ترکیه بودند و برای استان های شمال شرقی کشور و آذربایجان شرقی بودند. آنها اولین گروهی بودند که پیکر شهید رئیسی و همراهانشان را پیدا کردند و این حداقل کاری بود که برای تقدیر و تشکر از این آدم می‌توانستم انجام دهم.

وی افزود: خود تیم ده نفر بود و این دونفر هم یک از آنها رئیس کمیته فنی موتور کراس استو دیگری هم رئیس هیئت بود.

9098