علی سامره: برای موفقیت مس کرمان به وحدت و همدلی نیاز است؛ بسیار امیدوارم همه پای کار بیایند

علی سامره: برای موفقیت مس کرمان به وحدت و همدلی نیاز است؛ بسیار امیدوارم همه پای کار بیایند

پایگاه خبری فوتبالی- علی سامره در میان بحران‌های این روزهای مس کرمان امیدوار است که به سرعت مشکلات تیمش حل شود و دوباره این تیم با اصالت را به روزهای اوج خود بازگرداند. 

به گزارش فوتبالی، علی سامره که یکی از چهره‌های برجسته فوتبال کشور و استان کرمان به حساب می‌آید در تابستان امسال هدایت مس کرمان را برعهده گرفت و برای بازگرداندن این تیم به روزهای اوج خود تلاش می‌کند. سامره که سابقه 25 بازی ملی را دارد و یکی از بازیکنان فوق العاده محبوب باشگاه استقلال به حساب می‌آید در دوران بازیگری‌اش هم برای مس کرمان در دو مقطع توپ زده و یکی از چهره های ماندگار این باشگاه است، بنابراین با فضای این باشگاه کرمانی بیگانه نیست. مس کرمان در فصل گذشته رقابت‌های لیگ یک عملکرد سینونسی داشت و در نهایت با حضور در رده ششم جدول به کار خود پایان داد و حالا امیدوار است که با درایت سامره مجددا به سطح اول فوتبال ایران بازگردد. از دید کارشناسان فوتبال کرمان، بهترین گزینه برای بهبود شرایط این تیم قطعا علی سامره است که سابقه بازی در بالاترین سطح فوتبال اروپا یعنی سری آ ایتالیا را دارد و به اصطلاح سرد و گرم فوتبال را چشیده است. 

انتخاب هوشمندانه سامره در استفاده از دوست و همبازی قدیمی خود در فجرسپاسی شیراز یعنی داود مهابادی پرتجربه در کنار خودش هم می‌تواند برگ برنده‌ای برای وی و مس کرمان باشد.

مس کرمان که با کمترین زمان برای آماده سازی مواجه بود در اولین مسابقه خود در فصل جاری لیگ آزادگان دست به کار بزرگی زد و موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد مس سونگون گذر کند و به نوعی اولین گام خود را محکم بردارد؛ علی سامره در نشست خبری پس از این بازی مصاحبه بلندبالایی را درباره شرایط آشفته مس کرمان انجام داد و برای بهبود وضعیت این تیم از همه مردمان و مسئولان کرمان، تقاضای حمایت و پشتیبانی از مس کرمان را کرد. مشروح صحبت‌هایش را بخوانید:

از 25 بازیکن فصل گذشته مس، 20 بازیکن جدا شده‌اند! 

افتخار این را پیدا کردیم که امسال هدایت مس کرمان را برعهده بگیرم. البته از مس کرمان تنها یک نام باقی‌مانده است. وقتی هدایت این تیم را قبول کردم و لیست بازیکنان را دیدم در اتفاقی عجیب از 25 بازیکن مس در فصل گذشته 20 بازیکن جدا شده‌اند! یعنی در بین این 20 بازیکن، 5 بازیکن خوب پیدا نمی‌شد؟ به هرحال نامه‌ای برای حفظ بازیکن نزد‌ه‌اند و به نوعی سهل‌انگاری صورت گرفته است. 

بودجه تیم ما به یکباره از 53 میلیارد به 45 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد!

با این تفکر که به هرحال نام این باشگاه مس کرمان است و مجوز ملی و حرفه‌ای را در سال‌های گذشته اخذ کرده هدایت این تیم را برعهده گرفتیم. به همین خاطر خود به خود بودجه باشگاه 53 میلیارد می‌شده است اما همین هفته گذشته به ما گفته شد که بودجه 45 میلیارد است! 

بخاطر کاهش بودجه دستیاران و چند بازیکن را نمی‌توانیم وارد لیست کنیم!

همین الان هم بودجه ما از برخی از تیم‌های مدعی خیلی کمتر است! ما روی این بودجه حساب باز کرده بودیم و به همین خاطر الان چند تن از دستیاران من بیرون هستند! همچنین 3 الی 4 بازیکن تیم ما که کرمانی هم هستند و آینده این شهر محسوب می‌شوند بیرون مانده‌اند! امیدوارم در این میان یک تدبیری اندیشه شود که ما بتوانیم از این دوستان و از این نفرات استفاده کنیم. 

از بازیکنان و کادرم به خاطر فداکاری بزرگ‌شان خیلی ممنونم، آن‌ها بسیار بامعرفتند!

خوشحالم که بازیکنان و کادر بامعرفتی دارم که برای حل کردن بخشی از مشکل سقف بودجه کار بسیار بزرگی کردند و ۱۰ درصد از قرارداد خود را کم کردند! مردم کرمان و باشگاه مس باید به این بازیکنان افتخار کنند، از اینکه چنین تیم یکدستی دارم خوشحالم و از آن‌ها خیلی ممنونم

مردم کرمان با این تیم قهر کرده‌اند!

به هرحال این را باید گفت که حال تیم مس کرمان ماه‌هاست خوب نیست؛ روزی ما در این ورزشگاه بازی می‌کردیم که تماشاگر سرتاسر روی سکوها می‌نشستند و از فوتبال کرمان لذت می‌بردند؛ هم تشویق شدیم و هم فحش خوردیم. با این وجود از فحش‌ها هم لذت می‌بردیم چون از سوی هواداران بود!؛ نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده که مردم این شهر با این فوتبال و تیم مس کرمان قهر کرده‌اند!

قول دادم مس را دوباره بسازم و می‌سازم؛ اهل سکه دادن و شخصیت خریدن هم نیستیم!

من با باشگاه قراردادی 2 ساله امضا کرده‌ام و قول داده‌ام که مس کرمان را دوباره بسازم و می‌سازم. ما در مس کرمان نمی‌توانیم مثل بعضی‌ها برویم و سکه بدهیم و اینگونه شخصیت بخریم! ما باید این‌جا کار و تلاش کنیم و برای این تیمی که به آن توجه نشده و رها شده وقت بگذاریم.

از تفرقه بین ما کرمانی‌ها نهایت بهره را برده‌اند!

نمی‌خواهم کسی را مقصر خطاب کنم؛ همه ما مقصر هستیم و از روی لجاجت، کوتاهی، حسادت، دشمنی یا هرچیز دیگری که می‌توانید اسمش را بگذارید باعث به وجود آمدن شرایط فعلی برای مس کرمان شده‌اند! عده‌ای از تفرقه بین ما کرمانی‌ها نهایت استفاده را برده‌اند و در نهایت مس کرمان را به این جایگاه رسانده‌اند. 

باید از مس بزرگ کرمان حمایت شود! دمت گرم فرزاد خان!

امروز به شما می‌گوییم که باید همه دوستان، همه مسئولان استان و شرکت مس، همه هواداران و حتی همه کسانی که تنها نتایج این تیم را دنبال می‌کنند باید پشت مس کرمان را بگیرند و به این تیم کمک کنند. باید از دوست و همبازی سابقم فرزاد حسین‌خانی که اسطوره این تیم است تشکر کنم که این جسارت را داشت و از 4 الی 5 بازیکن بومی این شهر استفاده کرد و باعث رشد آنها شد و از این بابت به او می‌گوییم " دمت گرم فرزادخان!"

در کنار ساختن یک تیم منسجم به استعدادها هم بها می‌دهیم

با این وجود در طی یک الی دو سال اخیر به بازیکنان بومی کرمان زیاد توجهی صورت نگرفت؛ هدف ما در این باشگاه این است که در کنار ساختن یک تیم منسجم نگاه ویژه‌ای هم به بازیکنان کرمانی داشته باشیم و به نوعی آن‌ها بتوانند توانایی‌ها‌ی‌شان را در فوتبال ایران به نمایش بگذارند. لازمه این امر حمایت تک تک مردم کرمان و باشگاه است. نمی‌خواهم بگویم که از من حمایت کنید؛ نه به هیچ‌وجه! همه ما رفتنی هستیم و یک ساک روی دوش‌مان است که می‌آییم و می‌رویم. هدف ما تنها بازگشت مس کرمان به روزهای اوج خود است که برای این امر، همه مردم کرمان، هواداران، مسئولان سیاسی، ورزشی این شهر و حتی رسانه ها باید پای کار بیایند. 

مشکل سقف بودجه تیم را برای بهبود عملکرد حل کنید

امروز دارم کلی صحبت می‌کنم و امیدوارم مشکلات به سرعت حل شود؛ تیم ما در حال حاضر مشکل دارد و سقف بودجه ما از 45 میلیارد رد شده و در این میان واقعا مسئولان باشگاه یک راهکار به وجود بیاورند که ما بتوانیم چند تن از بازیکنان جوان‌ و کادرم را به تیم اضافه کنیم.

سخت است اما قول می‌دهیم تا پای جان برای صعود به لیگ برتر تلاش کنیم

تیمی که دو هفته پیش به ما تحویل دادند همه بازیکنانش جدا شده بودند! ما سعی کردیم که یک تیم متحد را شکل بدهیم و همه یک‌دل باشیم. قرارداد من 2 ساله که این مشکلات را حل کنیم و مس را دوباره به روزهای اوج بازگردانیم. برای سال اول قول می‌دهیم که تا پای جان برای صعود به لیگ برتر بجنگیم اما با شرایطی که عرض کردم خودتان کلاه‌تان را قاضی کنید که در واقع این امر شدنی است یا خیر؟ طبیعتا همه دوستان و ما هم خوشحال خواهیم شد که به لیگ برتر برویم اما برای این امر نیاز به زمان داریم و باید یک تیم خوب بسازیم و پر قدرت در کنار هم تلاش کنیم. 

چمن ورزشگاه شهید باهنر خوب نیست، لطفا ورزشگاه شهید رییسی را برسانید!

تیم من تازه در هفته هشتم الی نهم جا می‌افتد و الان 50 درصد راه را طی کرده‌ایم. به هرحال پروسه ما دو ساله است؛ الان مشکلاتی زیادی داریم و حتی زمین چمن ما وضعیت مساعدی ندارد. معلوم نیست که چرا پروسه بهبود بخشیدن به زمین دائما تعویق می‌افتد و از هر سال به سال بعد موکول می‌شود! امیدوارم مشکلات مربوط به ورزشگاه شهید رییسی هر چه زودتر حل شود

به زمان نیاز داریم تا هماهنگ شویم

طبیعی است که تیم ما در مسابقه اول چندان هماهنگ نباشد؛ یک هفته الی 10 روز درگیر بدنسازی بودیم. بازیکنان ما تقریبا یک هفته می‌شود که در حال تمرین کردن با یکدیگر هستند و زمان می‌برد تا همگی با یگدیگر آشنا شوند وهماهنگی کامل را بدست بیاورند. در ضمن بازیکنان ما هنوز کامل نشده‌اند و حتی میلاد غریبی را در مسابقه امروز نداشتیم. به طور کلی می‌خواهم بگویم که وقت می‌برد تا بازیکنان با دیدگاه‌های تاکتیکی ما هماهنگ شوند. چند هفته زمان می‌برد که نواقص تیم ما کم و کمتر شود و به یک نبوغ نسبی هم برسیم. 

دو بازیکن در تمرینات بد بودند و از تیم کنار گذاشته شدند

پیش از این دروازه‌بان تیم آقای صادقی بودند که نمی‌خواهم مسئله جدایی مقطعی ایشان را باز کنم؛ یک درگیری در داخل باشگاه صورت گرفت و در نهایت از تیم جدا شدند، به همین خاطر بعد از این اتفاق یک دروازه‌بان دیگر را جذب کردیم که آن‌جور که فکرش را می‌کردیم در تمرینات خوب کار نکردند کما اینکه دو بازیکن دیگر هم با ما قرارداد داشتند اما در تمرینات خوب نبودند و آن‌ها را کنار گذاشتیم، بعد از آن هم خوشبختانه مشکلات مربوط به آقای صادقی هم حل شد و ایشان برگشتند و از این بابت خوشحالم.

آمدیم مس را بسازیم، نیامدیم که رفیق بازی کنیم!

وقتی یک بازیکنی که از لحاظ فنی خوب نیست را چرا باید در تیم نگه داریم و روی دست باشگاه خرج بگذاریم؟ از اول هم به بازیکنانی که جذب کردیم گفتیم که اگر در تمرینات خوب نباشید از تیم کنار گذاشته می‌شوید و چنین چیزی در فوتبال یک عرف است. الان استقلال دو بازیکن بوسنیایی گرفته که هر کدام یک میلیون دلار هستند اما فعلا یکی از آن‌ها را کنار گذاشته است! به آن هم می‌توانید چیزی بگویید؟ هر وقت جلوی ضرر را بگیرید منفعت است. این‌جا ما آبروی خودمان را گذاشتیم و قرار نیست که رفیق بازی کنیم. کسی که بتواند به باشگاه مس کرمان کمک ‌کند مخلص او هم هستیم.

آبرو و اعتبارم برایم بسیار مهم است!

همه علی سامره را می شناسند، آبرو و اعتبارم خودم بسیار برایم مهم و با اهمیت هست!  اجازه ورود هیچ دلالی را به نزدیک و اطراف تیم نداده و نخواهم داد، شما قراردادهای تیم ما را با فصل گذشته مقایسه کنید! آن وقت متوجه خیلی چیزها خواهید شد! تیم ما در بین تیم های مدعی کمترین هزینه را داشته است!به لحاظ هزینه‌ای جزو پنج شش تیم اول هم نیستیم!

چیز زیادی از باشگاه نخواستم، جز امکانات ابتدایی!

من درخواست و تقاضای زیادی از مسئولین باشگاه و شرکت مس نخواسته و نداشته‌ام، گفتم همان امکاناتی که در فصول گذشته و در لیگ دسته اول در اختیار سایر سرمربیان تیم فوتبال قرار دادید همان ها را هم در اختیار من قرار دهید! نه کمتر! نه بیشتر!

باید همه برای موفقیت مس کرمان یک‌دل شویم

از همه کسانی که دل‌شان برای این تیم می‌سوزد درخواست کمک و حمایت داریم؛ از همه مدیران باشگاه مس در طی 20 سال اخیر که در این تیم فعالیت کردند، همه مردم و هواداران، همه پیشکسوتان و همه کسانی که توانایی‌اش را دارند می‌خواهیم بیایند پای کار و از این تیم حمایت کنند؛ مدیران و اعضای هیات مدیره باشگاه تلاش زیادی می کنند و به کمک همه در کرمان نیاز دارند و از مدیران باشگاه هم ممنونم اما همه ما رفتنی هستیم و آن چیزی که باقی می‌ماند مس کرمان است! 

از حمایت‌های دکتر مدرس، آقای احمدی و نمایندگان کرمان در مجلس بسیار ممنونم!

از دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع مس ایران و آقای احمدی دبیر محترم کمیته ورزش این شرکت بسیار ممنونم که همه جوره درکنار ما هستند، از نمایندگان محترم مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی آقایان حسن‌پور و دوستعلی هم بسیار ممنونم، صحبت‌های این عزیزان بسیار دلگرم کننده بود و با توجه به شناختی که از این بزرگواران دارم مطمئنم قوت قلب ما در روزهای سخت و حل کننده بسیاری از مشکلات ما خواهند بود.

۹۰۹۸