عکس؛ شانس قهرمانی مدعیان در لیگ قهرمانان اروپا از نگاه اوپتا

عکس؛ شانس قهرمانی مدعیان در لیگ قهرمانان اروپا از نگاه اوپتا

پایگاه خبری فوتبالی- رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از هفته پیش رو آغاز می‌شود و رسانه آماری اوپتا به همین مناسبت شانس 8 تیم مدعی قهرمانی در این تورنمنت را مشخص کرد.

به گزارش فوتبالی، لیگ قهرمانان اروپا جذاب‌ترین تورنمنت باشگاه در فوتبال است. این مسابقات حاوی مصاف قدرتمندترین تیم‌های قاره سبز با همدیگر است. البته لیگ قهرمانان اروپا از فصل جدید با فرمت جدیدی برگزار می‌شود. این تورنمنت 36 تیمی شده است و دیگر به صورت گروهی برگزار نمی‌شود، بلکه همه 36 تیم در یک لیگ و با همدیگر سنجیده می‌شوند. در نهایت 8 تیم اول به صورت مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند و تیم‌های نهم تا بیست و چهارم مسابقات هم در رقابت پلی اف با هم بازی می‌کنند تا تکلیف 8 تیم بعدی هم مشخص شود.

حالا اوپتا در فاصله تقریبا یک هفته تا آغاز این مسابقات شانس تیم‌ها را برای قهرمانی بررسی کرده است. مطابق انتظار، منچسترسیتی و رئال مادرید بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند. سیتیزن‌ها 24.9 درصد و کهکشانی‌ها هم 17.8 درصد شانس دارند. اینتر با 10.7 درصد شانس در رده بعدی قرار دارد. همچنین آرسنال با 6.3 درصد شانس در رده بعدی جای دارد و پس از آن بارسلونای متحول‌شده هانسی فلیک است با 6 درصد شانس.

نکته جالب توجه شانس پایین بایرن مونیخ است که اوپتا تنها 3.8 درصد شانس برای این تیم می‌بیند. همچنین اسپورتینگ لیسبون هم در جمع مدعیان قرار دارد. هرچند که در فصول گذشته مشخص شد که این داده‌های آماری چندان قابل اتکا نیستند، چرا که فوتبال یک پدیده غیرقابل پیش‌بینی است.

1428