چلسی از استمفورد بریج به کجا می‌رود؟

چلسی از استمفورد بریج به کجا می‌رود؟

پایگاه خبری فوتبالی- چلسی در حال مذاکره برای ساخت استادیوم جدیدی در غرب لندن است.

به گزارش فوتبالی، چلسی مذاکراتی را برای ترک استمفوردبریج و انتقال به ارلز کورت (Earl’s Court) انجام داده زیرا آنها به دنبال یک استادیوم بزرگ‌تر هستند. افزایش ظرفیت به بیش از ۴۰ هزار نفر، اولویت اصلی برای مالکان چلسی است و دشواری توسعه مجدد استمفورد بریج باعث شده تا باشگاه به دنبال مکان جدیدی در غرب لندن باشد.

مذاکراتی با شرکت حمل و نقل لندن و شرکت ساخت‌وساز املاک و مستغلات Delancey انجام شده است. کمیته توسعه ارلز کورت می‌خواهد یک توسعه با کاربری مختلط انجام دهد و هیچ استادیوم فوتبالی در طرح اصلی آن گنجانده نشده است.

قرار است هفته آینده طرح ساخت استادیوم جدید در این مکان ارائه شود. کمیته توسعه ارلز کورت در صورت دریافت مجوز برای برنامه‌های خود، مانع بزرگی بر سر راه چلسی خواهد بود زیرا ساخت استادیوم ورزشی جایی در برنامه‌های آنها ندارد.

مسئولان شهری در لندن بر این باورند که این طرح‌ها می‌توانند بسیار گران باشند و چلسی می‌تواند یک استادیوم فوتبال چند منظوره بسازد. در این صورت باشگاه چلسی می‌تواند از سایر نهادها و شرکت‌های دیگر نیز برای تامین مالی ساخت استادیوم کمک بگیرد.

در صورت تایید طرح چلسی، امکان ساخت مسکن مقرون‌به‌صرفه در این مکان وجود خواهد داشت. زیرا چلسی برنامه‌هایی را طراحی کرده که بخشی از منطقه استمفورد بریج را به عنوان منطقه‌ای برای ساخت‌وساز اختصاص دهد.

باشگاه باید با مالکان زمین چلسی که مالکیت ورزشگاه استمفورد بریج را در اختیار دارند، به توافق برسد. عدم توافق با آنها می‌تواند مانع از هرگونه تلاش برای نقل مکان چلسی شود.

 

1033