شجاع و کنعانی، زوج مطمئن خط دفاعی؛ قلعه‌نویی خوشحال از کلین‌شیت!

شجاع و کنعانی، زوج مطمئن خط دفاعی؛ قلعه‌نویی خوشحال از کلین‌شیت!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، با پیروزی یک بر صفر، هم امتیاز با ازبکستان و به دلیل تفاضل گل کم‌تر، در رده دوم گروه A رقابت‌ها قرار گرفت. نکته امیدوارکننده این مسابقه، بازگشت موفق زوج شجاع-کنعانی در قلب خط دفاع تیم ملی بود.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی که در دیدار مقابل قرقیزستان در چمن بی‌کیفیت فولادشهر، تحت فشار شدیدی در یک سوم زمین خودی قرار گرفته بود، با تغییراتی در خط دفاعی، نمایش درخشانی را در مصاف با امارات از خود به جا گذاشت. نسبت به دیدار برابر قرقیزستان، امیر قلعه‌نویی دو تغییر در خط دفاعی ایجاد کرد. صالح حردانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان جایگزین آریا یوسفی و محمدامین حزباوی شدند. حزباوی که در بازی قبل کاملاً بی‌تجربه ظاهر شده بود و اشتباهات مرگبارش چندین و چند بار دروازه بیرانوند را تا مرز فروپاشی برده بود و عدم هماهنگی‌اش با شجاع خلیل‌زاده، سرعت خط دفاع را گرفته و جایگیری‌های مبتدیانه‌اش موقعیت‌های زیادی را به مهاجمین قرقیزستان داد، در این دیدار و در اتفاقی قابل‌پیشبینی فرصت بازی پیدا نکرد. 

قلعه‌نویی با این تغییرات نشان داد که در آنالیز و بررسی دیدار قبل تیم خود و اماراتِ بنتو، موفق ظاهر شده و با قراردادن شجاع و کنعانی کنار هم به زوج محبوب خود بازگشته است. شاید اگر بی‌دقتی مهاجمین و خودخواهی آنان در برخی لحظات نبود، این دیدار با نتیجه‌ای پرگل‌تر به سود کشورمان به پایان می‌رسید. 

بنتو که قبل از این دیدار به دنبال تاریخ‌سازی مقابل قلعه‌نویی بود، با دژ بتنی ایران مواجه شد و تیم‌اش در ایجاد موقعیت‌‌های خطرناک و حتی معمولی، ناموفق و ناتوان بود. 

حالا می‌توان به ادامه روند رو به رشد تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ امیدوار بود و با برطرف شدن ایرادات جزئی در خلق موقعیت و گل‌زنی، رفته‌رفته تیمی کامل‌تر و خطرناک‌تر را داشته باشیم.

۵۷۹۳