خوشحالی گاریدو از تقویم فشرده پرسپولیس؛ همه بازیکن‌ها بازی می‌کنند

خوشحالی گاریدو از تقویم فشرده پرسپولیس؛ همه بازیکن‌ها بازی می‌کنند

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از پایان فیفادی و شروع مسابقات باشگاهی، پرسپولیس باید در 36 روز 7 مسابقه برگزار کند.

به گزارش فوتبالی، مسابقات فوتبال باشگاهی در اغلب کشورهای دنیا در حال حاضر تعطیل است و تیم‌های ملی درگیر مسابقات قاره‌ای یا انتخابی جام جهانی 2026 هستند. همین امروز تیم ملی ایران در هفته دوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 تا دقایقی دیگر با امارات بازی خواهد کرد.

اما بعد از مسابقات امروز، فیفادی تمام می‌شود و بازیکنان به تیم‌های‌شان برمی‌گردند تا در ادامه مسابقات داخلی و لیگ حضور پیدا کنند. پرسپولیس چند بازیکن در تیم ملی ایران و چند بازیکن در تیم‌های ملی کشورهای دیگر دارد. اما با بازگشت ملی پوشانش با یک تقویم فشرده روبرو خواهد شد.

پرسپولیس روز 26 شهریور با الاهلی عربستان در لیگ نخبگان آسیا (مهمان)، 30 شهریور با آلومینیوم اراک در لیگ برتر (میزبان)، 4 مهر با استقلال در لیگ برتر (مهمان)، 9 مهر با پاختاکور در لیگ نخبگان آسیا (میزبان)، 14 مهر با چادرملو اردکان (میزبان)، 26 مهر با ملوان بندر انزلی در لیگ برتر (مهمان) و 30 مهر با السد قطر در لیگ نخبگان آسیا (مهمان) بازی دارد.

این یعنی پرسپولیسی‌ها در فاصله 36 روز باید 7 مسابقه برگزار کند. 3 مسابقه در لیگ نخبگان آسیا و 4 مسابقه در لیگ برتر ایران. چنین تقویم فشرده‌‌ای می‌تواند باعث نگرانی و وحشت سرمربیان تیم‌ها شود اما خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس نظر متفاوتی در این باره دارد.

او امروز در مصاحبه با سایت باشگاه پرسپولیس گفته است: «به نظر من این یک اتفاق مثبت برای ما خواهد بود چرا که می‌توانیم به بازیکنان بیشتری فرصت بازی بدهیم. وقتی که برنامه بازی‌ها 3 روز یک بار باشد، این یک ضرورت است که از کل بازیکنان استفاده کنید و به بعضی از آنها فرصت بازی دهید چرا که ما یک اسکواد بزرگ داریم و باید از آن استفاده کنیم. ما در پیش‌فصل به سختی روی بحث بدنسازی کار کردیم تا در این مقطع زمانی که هر سه، چهار روز یک بار بازی داریم آماده باشیم. بنابراین این تقویم برای ما مثبت خواهد بود و بازیکنان باید انگیزه متناسب داشته باشند و کسی که در زمین است نهایت تلاشش را بکند چرا که ما همین را از بازیکنان می‌خواهیم.»

1359