سرمربی سابق چلسی و تاتنهام در یک قدمی نیمکت تیم ملی آمریکا

سرمربی سابق چلسی و تاتنهام در یک قدمی نیمکت تیم ملی آمریکا

پایگاه خبری فوتبالی- مرد آرژانتینی در یک قدمی نیمکت یانکی‌ها قرار دارد تا ناجی آمریکای بحران‌زده ‌شود.

به گزارش فوتبالی، و به نقل از فاکس ساکر، هیئت مدیره فدراسیون فوتبال ایالات متحده قرار است برای تایید استخدام مائوریسیو پوچتینو، رهبر بعدی یانکی‌ها تشکیل جلسه بدهد.

چلسی در فصل گذشته با هدایت پوچتینو در رتبه ششم لیگ برتر قرار گرفت و مرد آرژانتینی در پایان فصل از جمع آبی‌های لندن جدا شد. او از آن زمان، دیگر در سطح باشگاهی کار نکرده است.

به نظر می‌رسد قرار گرفتن چلسی در رتبه ششم لیگ برتر انگلیس، تاثیری در اشتیاق مقامات فدراسیون فوتبال آمریکا برای انتخاب او نداشته است. شاید به این دلیل که پوچتینو این تیم را از رتبه دوازدهم فصل قبل از آن به رتبه ششم فصل گذشته رساند.

پوچتینو هرگز در سطح ملی مربیگری نکرده زیرا او تجربه باشگاهی زیادی در چلسی، تاتنهام و پاری سن ژرمن دارد.

ایالات متحده یکی از میزبانان جام جهانی ۲۰۲۶ است و از مرحله یک چهارم نهایی میزبان تمام بازی‌ها خواهد بود. بیش از ۳۰ سال از میزبانی قبلی ایالات متحده از جام جام جهانی ۱۹۹۴ که اولین میزبانی این کشور بود، می‌گذرد.

پوچتینو در شرایطی روی نیمکت آمریکا خواهد نشست که این تیم وضعیت خوبی ندارد. یانکی‌ها در آخرین دیدار خود در خانه در روز شنبه (۱۷ شهریور) با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب کانادا شدند.

شکست تاریخی آمریکا مقابل کانادا در خانه بعد از ۶۷ سال، در شرایطی اتفاق افتاد که اکثر بازیکنان اصلی و با استعداد این تیم در زمین حضور داشتند.

1033