5 گل برتر ایران به امارات؛ جایی برای مهار نیست(ویدیو)

5 گل برتر ایران به امارات؛ جایی برای مهار نیست(ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی در گام دوم مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 راهی امارات می‌شود تا برابر این رقیب قرار بگیرد. به گزارش فوتبالی، در تاریخ رویارویی‌های دو تیم، 22 بازیکن برای تیم ملی گل زده و در آستانه رسیدن به گل سی‌ام برابر این رقیب هستیم. «فوتبالی» با مرور آنچه در تاریخ 45 ساله رویارویی‌های دو تیم رقم خورده و با توجه به آرشیو تصاویر موجود، این 5 گل را به عنوان بهترین گلهای تیم ملی به امارات انتخاب کرده است. 

گل مهرداد میناوند در بازی برگشت پلی‌آف مقدماتی جام جهانی 2002، گلی که در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2010 زدیم، ضربه سر رضا قوچان‌نژاد در رویارویی مرحله گروهی دو تیم در جام ملتهای 2015 و چیپ مهدی طارمی در مقدماتی جام جهانی 2022 هم می‌توانست در این فهرست قرار بگیرد.

* علی دایی

بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2002 در امارات و پیروزی 3 صفر تیم ملی. بازی به دقیقه 10 نرسیده بود که روی خط محوطه جریمه، ایران صاحب یک ضربه آزاد شد. علی دایی پشت توپ ایستاد و آن را به گوشه دروازه و همان جهتی که دروازه‌بان قرار داشت فرستاد و تور را لرزاند.

* کریم باقری

بازی رفت مقدماتی جام جهانی 2010 در امارات و تساوی یک یک. بازی به دقیقه 80 رسیده و تیم ملی با یک گل از میزبان عقب بود. توپ در سمت راست به شجاعی رسید و ارسال او با عبور از همه روی تیر دورتر به کریم باقری رسید و ضربه سر چکشی او وارد دروازه شد.

5 گل برتر ایران به امارات

* فریدون زندی

بازی برگشت پیش‌مقدماتی جام جهانی 2010 در العین که با برد یک صفر تیم ملی همراه شد.بازی به دقیقه 8 رسیده بود که فریدون زندی، پشت مدافعان امارات صاحب توپ شد. او بدون ضربه زدن به توپ، جهت بدنش را تغییر داد و با پای چپ، توپ را با ضربه چیپ به گوشه دروازه فرستاد.

* مهدی طارمی

بازی پایانی مرحله گروهی جام ملتهای 2024 با برد 2 یک تیم ملی برابر امارات همراه شد. اشتباه مدافعان امارات، باعث شد آزمون با یک توپ‌ربایی، صاحب آن شود. حرکت او به سمت راست با پاسش به جهت مخالف همراه شد. توپ به طارمی رسید و ضربه او، سقف دروازه را فرو ریخت.

* کریم باقری

بازی رفت پلی‌آف مقدماتی جام جهانی 2002 در تهران که با برد یک صفر تیم ملی همراه بود. روی یک ارسال، دروازه‌بان امارات توپ را به پشت محوطه جریمه دفع کرد. کریم باقری در فاصله تقریبا 30 متری صاحب توپ شد و ضربه‌اش را به زیباترین شکل ممکن از خط دروازه عبور داد.

۵۳۹۰