طلسم شکنی جودو ایران پس از ۱۰ سال در آسیا با درخشش "محمد مهدی مظلوم " ملی پوش تهرانی

طلسم شکنی جودو ایران پس از ۱۰ سال در آسیا با درخشش "محمد مهدی مظلوم " ملی پوش تهرانی

پایگاه خبری فوتبالی- "محمد مهدی مظلوم" نماینده تهرانی وزن ۹۰+ کیلوگرم تیم ملی نوجوانان پسران پس از ۱۰ سال طلسم شکنی کرد و جودو نوجوانان ایران را در آسیا صاحب مدال طلا کرد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات جودو نوجوانان قهرمانی آسیا در حالی پنج شنبه گذشته به میزبانی کشور کره جنوبی و‌ در شهر «مونگ یونگ» آغاز شد که در دومین روز از این رقابت ها در روز جمعه (نهم شهریورماه _۱۴۰۳) تیم ملی جودو نوجوانان (پسران) با کسب یک مدال طلا، دو برنز و دو عنوان پنجمی به کار خود پایان داد. تیم ملی نوجوانان با ترکیب پنج ملی پوش در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند.

در وزن ۹۰+کیلوگرم محمد مهدی مظلوم ملی پوش تهرانی شاگرد حامد ملک محمدی در نخستین مبارزه «سینگلا» از کشور هندوستان را شکست داد. وی‌ در دومین مبارزه موفق شد با شکست علیرضا نیک سرشت دیگر نماینده ایران در این وزن به نیمه نهایی این رقابت ها راه یابد.

مظلوم در نیمه نهایی هم با شکست نماینده کشور میزبان به فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا راه پیدا کرد و در پیکار نهایی پس از  ۱۰ سال موفق شد ایران را صاحب مدال طلای آسیا کند.

لازم به ذکر است، سمیرا خاک خواه دیگر ملی پوش تهرانی در وزن ۶۳- کیلو گرم در بخش بانوان که به رده بندی این رقابت‌ها راه یافته بود، در نهایت پنجم شد.

گفتنی است، جودو ایران آخرین بار سال ۲۰۱۵ در رده سنی نوجوانان آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود که سرانجام جمعه نهم شهریورماه طلسم این رقابت ها شکسته شد و جودو نوجوانان توسط محمد مهدی مظلوم جودوکار تهرانی موفق به کسب مدال طلا شد.

پیمان ترکاشوند رییس هیات جودوی استان تهران پس از بازگشت تیم جودو در گفت و گویی خبر داد که طرفداران جودو در مسابقات بین المللی آینده خبرهای خوبی از جودوی تهران خواهند شنید.

۱۳۵۹