خرید جدید پرسپولیس بهتر از کلاشینکف سپاهان و گوستاوو بلانکو؛ لوکاس ژائو اسلحه جدید گاریدو!

خرید جدید پرسپولیس بهتر از کلاشینکف سپاهان و گوستاوو بلانکو؛ لوکاس ژائو اسلحه جدید گاریدو!

پایگاه خبری فوتبالی- لوکاس ژائو خرید جدید پرسپولیس است و تا چند روز آینده برای شرکت در تمرینات این تیم به تهران می‌آید.

به گزارش فوتبالی، مدیران باشگاه پرسپولیس در یک هفته اخیر باتوجه به تاکید خوان کارلوس گاریدو، به‌دنبال توافق با یک مهاجم خارجی بودند. قرمزها در بازار نقل‌وانتقالات لیگ بیست‌وسوم، موفق به حفظ عیسی آل‌کثیر و جذب علی علیپور شدند اما عملکرد این دو بازیکن در سه هفته ابتدایی لیگ برتر مورد قبول سرمربی اسپانیایی نبود و برای همین از رضا درویش خواست تا یک مهاجم دیگر هم جذب شود.

آرون بوپندزا و امبایه نیانگ، جدی‌ترین گزینه‌های مطرح‌شده برای حضور در خط حمله پرسپولیس بودند که طی 48 ساعت اخیر، هر دو بازیکن از دسترس قرمزهای تهران خارج شدند؛ چرا که بوپندزا با مسئولان باشگاه الزمالک مصر به توافق رسید و رسماً قرارداد خود را با این تیم مصری امضا کرد و نیانگ هم به جمع بازیکنان تیم الوداد مراکش پیوست تا پرسپولیسی‌ها به سراغ گزینه جدیدی بروند. لوکاس ژائو درنهایت با اعلام باشگاه پرسپولیس به لیست نفرات این تیم اضافه شد. ژائو مهاجم بلندقامتی است که سابقه حضور در فوتبال انگلیس، پرتغال و... در کارنامه او دیده می‌شود. لوکاس همچنین در سال 2015 به اردوی تیم ملی پرتغال دعوت شد و دو بازی برای سانتوس انجام داد.

ژائو از لحاظ آماری و عملکرد فردی، بسیار جلوتر از ابوبکر کامارا و گوستاوو بلانکو است، دو مهاجم سپاهان و استقلال از لحاظ کیفی و آماری فاصله زیادی با خرید جدید پرسپولیس دارند و ژائو از لحاظ آماری یک سر و گردن از رقبا بالاتر است. لوکاس در طی 339 بازی باشگاهی، 93 گل و 43 پاس گل را ثبت کرده و این درحالیست که آمار بلانکو در 330 بازی، 69 گل و 29 پاس گل است و کامارا هم با 246 بازی با آمار 52 گل و 15 پاس گل از سایرین عقب‌تر است. اکنون باید صبر کرد و دید خرید جدید پرسپولیس تا چه اندازه می‌تواند برای گاریدو موثر باشد و آیا زیر نظر این سرمربی آمار خود را بهبود می‌بخشد یا نه.

۵۷۹۳