مهاجم جدید پرسپولیس به روایت آمار؛ امیدوارکننده است!

مهاجم جدید پرسپولیس به روایت آمار؛ امیدوارکننده است!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس دیشب طی یک خبر رسمی، لوکاس ژوائو را به عنوان مهاجم جدید خود معرفی کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از کش و قوس‌های فراوان باشگاه پرسپولیس و انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد مذاکره با بازیکنان خارجی برای پست مهاجم، دیشب بالاخره در خبری رسمی پرسپولیس اعلام کرد با قراردادی یک ساله لوکاس ژوائو پرتغالی- آنگولایی را به خدمت گرفته است و پس از نزدیک به یکی دو ماه، بالاخره پرونده جذب مهاجم خارجی برای قرمزپوشان پایتخت به نتیجه رسید و پرسپولیسی‌ها با مهاجم جدید خود آشنا شدند.

ژوائو: غول 193 سانتی متری پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم

لوکاس ژوائو 31 ساله اما در حالی به ایران خواهد آمد که تا پیش از این، سابقه بازی برای تیم‌هایی همچون ناسیونال پرتغال، شفلید ونزدی انگلیس، ردینگ انگلیس و شانگهای پورت چین را در کارنامه خود دارد و پس از عضویت در باشگاه چینی و هم چنین ام‌صلال قطر، برای سومین بار در یکی از لیگ‌های آسیایی پا به توپ خواهد شد. عملکرد ژوائو در باشگاه‌های مختلفی که تا به امروز با آن‌ها تحت قرارداد بوده به شرح زیر است: 

ناسیونال پرتغال: 57 بازی، 8 گل و 10 پاس گل 

میراندلا: یک بازی( به صورت قرضی به این تیم رفت) 

شفیلد ونزدی انگلیس: 127 بازی، 29 گل و 13 پاس گل

بلکبرن روورز انگلیس: 13 بازی، 3 گل و یک پاس گل ( به صورت قرضی به این تیم رفت) 

ردینگ انگلیس: 119 بازی، 45 گل و 16 پاس گل 

شانگهای پورت چین: 10 بازی، 3 گل و یک پاس گل 

ام صلال قطر: 12 بازی، 5 گل و دو پاس گل 

ژوائو تا امروز تنها یک بار طعم بردن جام را چشیده است و در فصل 2023-2022 با شانگهای پورت چین به قهرمانی لیگ چین رسید.

بازی هم برای آنگولا و هم برای پرتغال!

خرید جدید پرسپولیس همچنین سابقه بازی برای تیم‌های ملی پایه پرتغال را نیز در کارنامه خود دارد دو بازی برای تیم زیر 20 ساله‌ها، 3 بازی برای تیم زیر 21 ساله‌ها و یک بازی برای تیم زیر 23 ساله‌های پرتغال به میدان رفته که تنها دو بار در تیم زیر 21 ساله‌ها موفق به گلزنی شده است. او در تیم بزرگسالان نیز دو بار برای پرتغال به میدان رفته و چهار بار برای آنگولا که تنها یک گل در لباس آنگولا، ماحصل بازی‌های ملی اوست.

ژوائو تا به این جای کار، مجموعا 339 بار در مستطیل سیز حاضر بوده و موفق به زدن 93 گل و ثبت 43 پاس گل شده است تا با توجه به حضور 20 هزار و 23 دقیقه‌ای‌اش در ترکیب تیم‌ها، میانگین هر 147 دقیقه یک اثر مستقیم روی گل‌های تیمش را به ثبت رسانده باشد. او هم چنین تا به امروز با کارت قرمز از سمت داوران جریمه نشده و تنها 25 بار از قاضی میدان، کارت زرد گرفته است یعنی هر 13 بازی، یک بار با کارت زرد جریمه شده است.

طبق اعلام باشگاه پرسپولیس، ژوائو چهارشنبه به تهران می‌آید و به تمرینات سرخ پوشان اضافه خواهد شد و به احتمال زیاد در اولین بازی لیگ نخبگان در مقابل الاهلی عربستان در ترکیب پرسپولیس قرار خواهد گرفت. دیداری که 26 شهریور ماه و در استادیوم ملک عبدالله شهر جده عربستان برگزار خواهد شد.

7899