ماحصل ۱۵ ساله امارات مقابل ایران؛ فقط یک گل!

ماحصل ۱۵ ساله امارات مقابل ایران؛ فقط یک گل!

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی امارات در ۱۵ سال اخیر فقط یک بار موفق به گلزنی به ایران شده است.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب دومین مسابقه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا و از گروه A، تیم ملی ایران در شهر العین میهمان تیم ملی امارات خواهد بود.

تاریخ رویارویی های دو تیم به شکل یک طرفه‌ای به سود طرف ایرانی است و تیم ملی علاوه بر بردهای پرشماری که مقابل این تیم حاشیه خلیج فارس داشته، چندان دروازه‌اش مقابل امارات باز نشده است.

در واقع در ۱۶ دیداری که ایران و امارات برگزار کرده‌اند، تیم ملی موفق به ۲۴ مرتبه گشودن دروازه رقیب فردایش شده و فقط ۵ بار توپ را درون قفس توری خود دیده است.

امارات این ۵ گل خود را در سه دیدار به ثمر رسانده تا در ۱۳ مسابقه هیچ گاه موفق به فتح دروازه یوزهای ایرانی نشده باشد. سه مسابقه‌ای که طرف اماراتی با گلزنی در آن‌ها یک بار موفق به کسب پیروزی، یک کسب تساوی و تحمل یک شکست شده است.

اما باید به این نکته اشاره داشت که در آخرین مصاف دو تیم، امارات موفق به گلزنی شده تا تعداد گل های خود را از چهار به پنج برساند. دیداری که چند ماه پیش در قطر برگزار شد و امارات در بازی مرحله گروهی جام ملت های آسیا با نتیجه دو بر یک مغلوب تیم ملی شد و گل این تیم را یحیی الغسانی وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد.

با این وجود این یک گل تنها گل امارات در ۱۵ سال اخیر برابر ایران بوده و باید دید مسابقه فردا در ورزشگاه هزاع بن زاید برای ایران و امارات چگونه پیش خواهد رفت.

1997