اولین و آخرین برد امارات برابر ایران؛ ۲۷ سال پیش!

اولین و آخرین برد امارات برابر ایران؛ ۲۷ سال پیش!

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی ایران فقط یک بار مقابل امارات شکست خورده است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در دومین دیدار خود از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ باید فردا در شهر العین به مصاف تیم ملی امارات برود.

اما این مسابقه از لحاظ آمار و ارقام بسیار به نفع یوزهای ایرانی است. تیم ملی تا به الان ۱۶ بار مقابل این تیم حاشیه خلیج فارس قرار گرفته که موفق به کسب ۱۳ پیروزی شده، دو بازی با تساوی به پایان رسیده و امارات فقط یک بار برنده بوده است.

این تنها برد اماراتی‌ها برابر تیم ملی به سال ۱۹۹۷ یعنی ۲۷ سال پیش برمی‌گردد؛ جایی که شاگردان محمد مایلی کهن در دیداری دوستانه با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب امارات شدند تا اولین و آخرین برد این تیم عربی مقابل ایران به دست بیاید. تک گل تیم ملی در این شکست تاریخی را حمید استیلی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

امارات در کنار این یک برد، دو تساوی هم مقایل تیم ملی داشته است. آخرین تساوی آن‌ها برابر ایران به مسابقات انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد که تیم تحت هدایت علی دایی پس از باز شدن دروازه‌اش در دقیقه ۱۹ توسط عبدالرحیم جمعه، در دقیقه ۸۱ توسط کریم باقری بازی را به تساوی کشاند تا تیم ملی دست خالی از این مسابقه برنگردد.

دیگر تساوی تیم ملی برابر امارات هم باز به سال ۲۰۰۸ و پنج ماه قبل‌تر از بازی مذکور یک بر یک برمی‌گردد که باز هم مربوط به دوران سرمربیگری علی دایی است.

در واقع امارات به جز این سه بازی که به آن‌ها پرداخته شد، همواره مقابل ایران بازنده بوده است و از آخرین باری که این تیم به ایران نباخته، چیزی حدود ۱۶ سال می‌گذرد.

1997