سومین رویارویی ایران و امارات در العین؛ شهر خوش‌یمن

سومین رویارویی ایران و امارات در العین؛ شهر خوش‌یمن

پایگاه خبری فوتبالی - بیستمین رویارویی ایران و امارات در تاریخ، سومین مصاف دو تیم به میزبانی العین خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، این شهر، اولین جدال دو تیم در تاریخ را هم میزبانی کرد. در دو بازی قبلی به میزبانی این شهر، تیم ملی برنده شده و توانسته دروازه‌اش را هم بسته نگه دارد. به همین دلیل هم العین را می‌توان شهر خوش‌یمنی برای تیم ملی در مصاف با امارات لقب داد. 

تیم ملی در خاک امارات به 6 برد، یک مساوی و یک باخت دست یافته است. از این 8 بازی، 2 دیدار در العین، 4 بازی در ابوظبی و 2 بازی در دبی برگزار شده است. جالب اینکه 2 بازی‌ای که تیم ملی برابر امارات در خاک این کشور برنده نشده، جایی جز العین بوده: شکست در ابوظبی و تساوی در دبی.

* ایران 2- امارات صفر

  اولین رویارویی دو تیم به میزبانی شهر العین برگزار شد؛ دیداری دوستانه در سال 1980. حسن حبیبی این ترکیب را وارد زمین ورزشگاه هزاع بن زاید کرد: ناصر حجازی، نصرالله عبدالهی، هدایت شعارغفاری، مهدی دینورزاده، حبیب خدیری، محمد پنجعلی، حسین فداکار، حمید درخشان، ایرج دانایی‌‎فر، رضا نعلچگر و عبدالرضا برزگری. بین دو نیمه هم این نفرات به زمین رفتند: کریم بوستانی، احمد سنجری، امیر مرزوقی، محمود حقیقیان، حسین فرکی، عزیز دسترس و حمید علیدوستی. درنهایت هم بازی با دو گل دقیقه 13 دانایی‌فر و دقیقه 58 فرکی به سود تیم ملی تمام شد. 

* ایران یک - امارات صفر

  آخرین رویارویی دو تیم در العین، بازی برگشت پیش‌مقدماتی جام جهانی 2010 بود که در ورزشگاه تهنون بن محمد و با قضاوت نیشیمورای ژاپنی برگزار شد. 

این بازی، رویارویی علی دایی و برونو متسو بود که با گل دقیقه 8 فریدون زندی به سود تیم ملی تمام شد. ترکیب تیم ملی با حضور این نفرات شکل گرفت: مهدی رحمتی، جلال حسینی، هادی عقیلی، حسین کعبی، ستار زارع، ابراهیم صادقی، جواد نکونام، فریدون زندی، مسعود شجاعی، محسن خلیلی و غلامرضا رضایی. دایی به عنوان بازیکن تعویضی هم احسان حاج‌صفی، علیرضا نیکبخت و مجتبی جباری را روانه زمین کرد.

5390