تعداد آسیایی‌های 5 لیگ معتبر اروپایی؛ ایران فقط یک نفر را دارد!

تعداد آسیایی‌های 5 لیگ معتبر اروپایی؛ ایران فقط یک نفر را دارد!

پایگاه خبری فوتبالی- از بین کشورهای آسیایی، تنها 9 کشور دارای بازیکن در 5 لیگ معتبر اروپایی هستند. 

به گزارش فوتبالی، بررسی تعداد لژیونرهای کشورهای مختلف آسیایی نشان می‌دهد 9 کشور آسیایی در 5 لیگ معتبر اروپایی یعنی لیگ برتر انگلیس، لالیگا اسپانیا، سری آ ایتالیا، لیگ یک فرانسه و بوندسلیگا آلمان، در مجموع دارای 44 بازیکن هستند. ژاپن با 19 نماینده، استرالیا با 9 نماینده، کره جنوبی با 8 بازیکن، عراق و ازبکستان هر کدام با دو بازیکن و کشورهای سوریه، عربستان، اردن و ایران هر کدام با یک نماینده، ملیت‌های تشکیل دهنده این 44 نفر هستند.  

نمایندگان ژاپن 9 بازیکن در بوندسلیگا، دو بازیکن در لالیگا، 5 بازیکن در لیگ برتر انگلیس ، یک بازیکن در سری آ و 4 لژیونر هم در لیگ یک فرانسه هستند.  از استرالیا 4 بازیکن در لیگ برتر انگلیس، دو بازیکن در سری آ ایتالیا، یک بازیکن در لیگ یک فرانسه و 3 بازیکن در بوندسلیگا مشغول بازی هستند. استرالیایی‌ها تنها در لالیگا اسپانیا حضور ندارند.  

بازیکنان کره جنوبی 4 نفر در بوندسلیگا آلمان، یک نفر در لیگ یک فرانسه و 3 نفر در لیگ برتر انگلیس هستند تا چشم بادامی‌ها در سری آ ایتالیا و لالیگا اسپانیا نماینده‌ای نداشته باشند.  

نمایندگان عراق در پریمیر لیگ و سری آ مشغول بازی هستند و نمایندگان ازبکستان نیز در سری آ ایتالیا و لیگ یک فرانسه توپ می‌زنند. تنها نماینده ایران و عربستان در سری آ ایتالیا، نماینده اردن در لیگ یک فرانسه و نماینده سوریه در بوندسلیگا مشغول بازی هستند.

به این ترتیب، بیشترین تعداد آسیایی‌ها را بوندسلیگا آلمان با حضور 14 بازیکن تجربه می‌کند و کمترین نماینده از آسیا را نیز لالیگا اسپانیا با حضور تنها دو بازیکن دارد که هر دو بازیکن نیز ژاپنی هستند.

7899