گلزن ۹ سال اخیر ایران به امارات؛ فقط طارمی!

گلزن ۹ سال اخیر ایران به امارات؛ فقط طارمی!

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی ایران در سه بازی خود با امارات در ۹ سال اخیر فقط یک گلزن داشته است؛ مهدی طارمی!

به گزارش فوتبالی، تیم ملی پس از برد در بازی نخست خود در انتخابی نهایی جام جهانی مقابل قرقیزستان، باید میهمان امارات، دیگر تیم پیروز هفته نخست باشد که توانست با نتیجه دور از انتظار سه بر یک از سد قطر بگذرد.

امارات حریف دلخواه تیم ملی در سال های اخیر بوده و 6 بازی آخر دو تیم با برد ایران به پایان رسیده و از آخرین باری که ایران نتوانسته امارات را ببرد، چیزی حدود ۱۶ سال می‌گذرد.

اما شاید جالب باشد بدانید که گلزن تیم ملی در سه بازی اخیر برابر امارات فقط و فقط یک چهره بوده است؛ مهدی طارمی! در واقع تیم ملی در ۹ سال اخیر فقط با گل‌های طارمی توانسته بر امارات غلبه کند و آخرین بازیکن ایرانی جز طارمی که توانسته دروازه این عربی را باز کند، رضا قوچان‌نژاد در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ بود که با پاس آندرانیک تیموریان توانست در دقیقه ۹۱ برد را به ایران هدیه دهد.

ایران و امارات آخرین بار در مرحله گروهی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر به مصاف هم رفتند که تیم ملی با دبل ستاره کنونی اینتر توانست در مقابل تک گل یحیی الغسانی بر تیم تحت هدایت پائولو بنتو غلبه کند.

پیش از آن یوزهای ایرانی در دو بازی رفت و برگشت در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توانستند در هر دو مسابقه با نتیجه یک بر صفر پیروز باشند که باز هم زننده گل هر مسابقه، مهدی طارمی بود.

در واقع ستاره بوشهری کابوس ۹ سال اخیر اماراتی‌ها در تقابل با تیم ملی است و باید دید گلزن ایران برابر قرقیزستان باز هم خواهد توانست به روند گلزنی‌های پیاپی و پیروزی‌بخش خود مقابل امارات ادامه دهد یا نه.

1997