معتمدترین مدافع تیم ملی؛ کاپیتان خستگی‌ناپذیر تراکتور

معتمدترین مدافع تیم ملی؛ کاپیتان خستگی‌ناپذیر تراکتور

پایگاه خبری فوتبالی - شجاع خلیل‌زاده مورد اعتمادترین مدافع سرمربی تیم ملی در مدت اخیر بوده است.

به گزارش فوتبالی، امیر قلعه‌نویی برای بازی با قرقیزستان از زوج دفاعی شجاع خلیل‌زاده و محمدامین حزباوی در ترکیب ابتدایی خود استفاده کرد تا تلفیقی از جوانی و تجربه را در قلب خط دفاعی تیم ملی داشته باشد.

اما با نگاهی به بازی های اخیر تیم ملی یک نکته جالب مشخص می‌شود و آن حضور ثابت کاپیتان تراکتور در تفکرات امیر قلعه‌نویی است.

شجاع که ۴۲ بازی ملی دارد و اولین بار در ۱۹ سالگی و توسط افشین قطبی به تیم ملی فراخوانده شد، ۱۵ بازی ملی خود را در یک سال اخیر به دست آورده است.

در واقع از ۱۷ بازی تیم ملی در یک سال اخیر، کاپیتان تراکتور فقط در دو مسابقه غیبت داشته که دلیل غیبت در برد پنج گله ایران مقابل ترکمنستان در انتخابی جام جهانی، محرومیت این مدافع بوده و دلیل غیبت در بازی برابر هنگ کنگ در جام ملت های آسیا، مصدومیت شجاع در بازی برابر فلسطین و تعویض در دقیقه ۴۴ بازی بود.

پس از این دو مسابقه که شجاع محروم بوده و یک بازی برابر فلسطین که به دلیل مصدومیت در دقیقه ۴۴ تعویض شده، کاپیتان تراکتور در تمامی بازیهای دوستانه و رسمی تیم ملی در انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا حضور کامل و نود دقیقه‌ای داشته و حتی در بازی برابر سوریه در یک هشتم نهایی جام ملت‌ها، ۱۲۰ دقیقه به میدان رفته تا مورد اعتمادترین مدافع امیر قلعه‌نویی در تیم ملی باشد.

قلعه‌نویی در این مدت مدافعان وسط متعددی نظیر محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدامین حزباوی و محمد دانشگر را به عنوان زوج خلیل‌زاده در ترکیب تیم ملی انتخاب کرده اما مدافع ثابت وی همواره نامی یکسان است؛ کاپیتان خستگی‌ناپذیر تراکتور، شجاع خلیل‌زاده!

1997