رکورد تاریخی کانادا در آمریکا بعد از ۶۷ سال

رکورد تاریخی کانادا در آمریکا بعد از ۶۷ سال

 پایگاه خبری فوتبالی- آمریکا پس از ۶۷ سال برای اولین بار در خانه مقابل کانادا شکست خورد.

به گزارش فوتبالی، کانادا اولین برد خارج از خانه خود را در ۶۷ سال گذشته مقابل ایالات متحده را بدست آورد. این دیدار دوستانه در روز شنبه (۱۷ شهریور) برگزار شد و با پیروزی ۲-۱ کانادا مقابل رقیب سنتی خود در آمریکای شمالی در کانزاس‌سیتی همراه بود.

گل‌های جیکوب شافلبرگ و جاناتان دیوید، اولین پیروزی کانادایی‌ها را مقابل آمریکایی‌ها در خاک ایالات متحده پس از ۶۷ سال رقم زد. پیش از این، آخرین پیروزی کانادا مقابل آمریکا در خاک ایالات متحده، به پیروزی ۳-۲ مقدماتی جام جهانی در سنت‌لوئیس در سال ۱۹۵۷ بازمی‌گشت.

تیم ملی کانادا با هدایت جسی مارش آمریکایی نمایش درخشانی در این دیدار داشت و اگر درخشش پاتریک شولت، سنگربان آمریکایی‌ها نبود، یانکی‌ها متحمل شکست سنگین‌تری می‌شدند.

این باخت یکی دیگر از اتفاقات غم‌انگیز در چند ماه اخیر برای فوتبال ایالات متحده بود. پس از حذف ایالات متحده در دور اول از رقابت‌های کوپا آمریکا در ماه جولای که منجر به اخراج گرگ برهالتر سرمربی تیم شد، فوتبال ملی آمریکا هنوز نتوانسته از بحران خارج شود.

گزارش‌ها در روز شنبه حاکی از آن است که مائوریسیو پوچتینو، سرمربی سابق تاتنهام، چلسی و پاری سن ژرمن؛ آماده است تا به عنوان سرمربی تیم ملی آمریکا انتخاب شود و انتصاب او به زودی تایید می‌گردد.

1033