عکس؛ پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال در فضای مجازی

عکس؛ پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال در فضای مجازی

پایگاه خبری فوتبالی- فضای مجازی امروزه یکی از حوزه‌های اصلی باشگاه‌های فوتبال برای فعالیت و انجام کارهای رسانه‌ای به حساب می‌آید.

به گزارش فوتبالی، در دنیای امروز فضای مجازی نقش تاثیرگذاری را در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند. خیلی از مردم جهان در طول روز ساعت‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سر می‌کنند و از این طریق هم اخبار را دنبال می‌کنند و هم اوقات فراغت خود را به نحوی سپری می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا فضای مجازی بستری مناسب برای فعالیت رسانه‌ای باشد.

باشگاه‌های فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و سعی می‌کنند از طریق صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی با طرفداران ارتباط داشته باشند. طرح‌های گرافیکی جذاب و ویدیوهای سرگرم‌کننده می‌تواند مخاطب را به سوی خود بکشد و در نتیجه بازدهی باشگاه را در فضای مجازی افزایش دهد. در حال حاضر تیم‌های رسانه‌ای باشگاه‌ها برای ساختن محتواهای جذاب با همدیگر رقابت دارند.

در حال حاضر رئال مادرید محبوب‌ترین باشگاه در فضای مجازی است. این باشگاه اسپانیایی در پلتفرم‌های ایکس، اینستاگرام، فیسبوک و تیک‌تاک، 422 میلیون دنبال‌کننده دارد که یک رکورد به حساب می‌آید. در رده بعدی، رقیب سنتی رئال مادرید، یعنی بارسلونا قرار دارد. کاتالان‌ها در همان پلتفرم‌هایی که ذکر شد، 363 میلیون نفر را جذب خورد کردند.

رده‌های بعدی نیز مختص منچستریونایتد، پاری سن ژرمن، منچسترسیتی، یوونتوس، لیورپول، چلسی، بایرن مونیخ و آرسنال است.

1428