اولین شوت، اولین گل؛ معجزه خارجی‌ها در لیگ برتر!

اولین شوت، اولین گل؛ معجزه خارجی‌ها در لیگ برتر!

پایگاه خبری فوتبالی- در چند فصل گذشته لیگ برتر، 5 بازیکن خارجی توانسته‌اند با اولین شوت خود، اولین گل خود را به ثبت برسانند. 

به گزارش فوتبالی، استقلال خوزستان در دیدار هفته سوم لیگ برتر توانست روند نباختن های استقلال نکونام را از بین ببرد و پس از 29 بازی پیاپی بدون شکست در لیگ برتر، آبی‌های پایتخت را دست خالی، از خوزستان به تهران بدرقه کند.

 جدا از خراب شدن رکورد استقلال و جواد نکونام در آن بازی جنجالی، یک رکورد ویژه برای یکی از بازیکنان استقلال خوزستان ثبت شد. تیوی بیفوما که زننده تک گل بازی از روی یک ضربه کاشته بود؛ توانست اولین شوت خود در لیگ برتر را به گل تبدیل کند تا پنجمین بازیکن خارجی باشد که در طول چند فصل گذشته موفق به ثبت چنین رکوردی شده است. به همین مناسبت نگاهی داریم به این 5 بازیکن

1- کوین یامگا 

ستاره ای که در لیگ بیست و یکم به استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی اضافه شد و در هفته دوم در مقابل ذوب آهن برای اولین بار با پیراهن استقلال به میدان رفت. یامگا در دقیقه 28 این بازی، اولین شوت خود در لیگ برتر را به سمت دروازه حبیب فرعباسی شلیک کرد و به اولین گل خود رسید. یامگا دومین و آخرین گل استقلال در آن بازی را هم در دقیقه 95 زد تا در همان ابتدا نشان دهد چه کیفیت بالایی دارد. تا بحث یامگاست بد نیست به این نکته اشاره کنیم که او بعد از کنار گذاشته شدن از استقلال، هنوز تیم جدیدش را مشخص نکرده است.

2- مانوئل فرناندز 

در ابتدای لیگ بیست و دوم با نظر ژوزه مورایس به سپاهان آمد و او هم در هفته دوم در مقابل نساجی برای اولین بار در لیگ ایران به زمین رفت و در دقیقه 11 روی پاس شهریار مغانلو، اولین شوت خود را تبدیل به اولین گلش در ایران کرد. البته این گل برای او خوش‌یمن نبود و او دیگر موفق به گلزنی نشد و بسیاری از بازیهای سپاهان را هم به دلیل مصدومیت از دست داد و نهایتا از این تیم جدا شد و هنوز خبری از تیم جدید او نیست.  

3- روبرتو تورس 

یکی از بهترین بازیکنان خارجی چند فصل اخیر فوتبال ایران که در نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم به فولاد رفت و او که سابقه عضویت در اوساسونا را در کارنامه خود داشت؛ مستقیما از لالیگا به لیگ برتر خلیج فارس آمد. او در هفته هفدهم و در مصاف با پرسپولیس اولین بار پیراهن فولاد را بر تن کرد و موفق شد در دقیقه 22 روی پاس احسان پهلوان، اولین شوت و اولین گل خود را در لیگ برتر خلیج فارس به ثبت برساند. تورس فصل بعد به گل گهر رفت اما در پایان لیگ بیست و سوم با وجود پیشنهاد از چند باشگاه لیگ برتری، از ایران رفت و تا امروز نیز بدون تیم است.  

4- لئاندرو پریرا 

بازیکنی که در نقل و انتقالات زمستانی لیگ بیست و دوم به پرسپولیس رفت تا جانشین لوکادیا باشد و با این که در بازی با ملوان بندرانزلی در هفته بیست و پنجم موفق شد اولین شوت خود در دقیقه 82 را روی پاس مهدی ترابی تبدیل به گل کند اما بعد از این گل دیگر نتوانست برای قرمزها گل بزند و نهایتا از این تیم جدا شد. 

5- تیوی بیفوما 

بیفوما در حالی بعد از نزدیک به 7 ماه موفق به گلزنی شده که امیوار است سرنوشتی مشابه 4 بازیکن خارجی دیگر نداشته باشد و در لیگ برتر، شرایط خوبی را تجربه کند.

7899