جنجال در فرانسه: کمک‌های غیرقانونی یک سیاستمدار به پی‌اس‌جی

جنجال در فرانسه: کمک‌های غیرقانونی یک سیاستمدار به پی‌اس‌جی

پایگاه خبری فوتبالی - هیوز رنسون نایب رییس سابق مجلس ملی فرانسه، روز پنجشنبه به تخلف در زمینه لابی گری به سود افراد و سازمان های مختلف متهم شد.

به گزارش فوتبالی، این نماینده مجلس فرانسه در دوران نایب رییسی خود اقداماتی را به سود پی اس جی انجام داده و به همین خاطر مورد تحقیق قرار گرفته است. در حقیقت رنسون همیشه به باشگاه فرانسوی ابراز علاقه کرده است و حالا گفته می شود که در ازای دریافت مزایایی نظیر گرفتن بلیت بازیهای پی اس جی برای فرزندانش، خدماتی را به صورت غیرقانونی به سود باشگاه پی اس جی ارائه داده است.

ماریو استاسی، وکیل رنسون در گفتگو با اکیپ این اتهامات را اساسا رد کرده و گفته است:" هیو رنسون این اتهام را رد می کند. او هرگز اقدامی غیرقانونی را فراتر از دستور وظایفش انجام نداده است."

گفته می شود که رنسون چندین اقدام به صورت غیرقانونی و با سوء استفاده از قدرتش به سود باشگاه پی اس جی انجام داده است. به طور مثال او در روند گرفتن ویزای اعضای این تیم برای سفر به چین  تسریع بخشیده است و اقدامات دیگری را به سود تیم جودوی پی اس جی انجام داده است. همچنین رنسون به این متهم شده که به پی اس جی کمک کرده تا پس از خرید نیمار در آگوست 2017 بتواند مزایای مالیاتی دریافت کند. به طور مثال او به ژرالد دارمانین وزیر حساب های عمومی فرانسه این گونه پیام فرستاده است:" ژرالد، باید در مورد یک مسئله ای مزاحمت بشوم. در کنار ناصر هستم که نگران این انتقال بزرگ است. می دانم که با او در تماس هستی. آیا راهی وجود دارد که به او آرامش بدهی؟ حیف است که این انتقال پیش نرود. با  تو در تماس خواهم بود."

رنسون خیلی دوست داشته که در باشگاه پی اس جی صاحب سمت شود اما به هدفش نرسیده است. وی به طور مداوم با ریبس، مدیر روابط عمومی باشگاه پاریسی نیز در تماس بوده و با او در مورد سوپرلیگ و مسائل دیگر صحبت کرده است.

4125