ایران و امارات از روی نیمکت؛ قلعه‌نویی رودرروی بنتو

ایران و امارات از روی نیمکت؛ قلعه‌نویی رودرروی بنتو

پایگاه خبری فوتبالی - رویارویی ایران و امارات در دومین گام مقدماتی جام جهانی، مصاف امیر قلعه‌نویی و پائولو بنتوست. 

به گزارش فوتبالی، هر دو سرمربی، بازی اول را برده‌اند ولی به قلعه‌نویی بابت نمایش تیمش، انتقادها و اعتراض‌های زیادی وارد شد درحالیکه بنتو با توجه به کامبک تیمش برابر قطر در الریان و تبدیل باخت یک صفر به برد 3 یک، غرق در تحسین‌ و تعریف‌هاست.

* قلعه‌نویی برابر امارات

  امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی تا به حال 3 بار برابر امارات قرار گرفته است و آماری فوق‌العاده درخشان دارد: 3 برد و 2 کلین‌شیت. اولین حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی برابر همین امارات بود.

  رویارویی اول، یک بازی دوستانه بود که سال 2006 به قضاوت محمود رفیعی در ورزشگاه آزادی برگزار شد. تیم ملی این بازی را با تک گل دقیقه 5 رضا عنایتی برد.

  رویارویی دوم، یک بازی دوستانه به میزبانی ابوظبی در ژانویه 2007 بود. تیم ملی در این بازی با گلهای دقیقه 26 رسول خطیبی از روی نقطه پنالتی و دقیقه 90 ابراهیم صادقی برنده شد.

  رویارویی سوم و آخر قلعه‌نویی با امارات مربوط است به جام ملتهای 2024. دو تیم در آخرین بازی مرحله گروهی برابر هم قرار گرفتند و تیم ملی با بریس مهدی طارمی، 2 یک برنده شد.

* بنتو برابر ایران

  پائولو بنتو به عنوان سرمربی، 4 بار برابر تیم ملی قرار گرفته است. 3 تا از این بازیها به عنوان سرمربی کره جنوبی بوده شامل یک برد و 2 مساوی و یکی روی نیمکت امارات که با باخت مرد پرتغالی همراه بوده است.

  رویارویی اول، یک بازی دوستانه بود در ژانویه 2019 در سئول که یک یک شد. هر دو گل بازی را هم بازیکنان کره جنوبی زدند. روی نیمکت تیم ملی در این بازی، مارک ویلموتس نشسته بود.

  رویارویی دوم، نبرد بنتو با اسکوچیچ بود در بازی رفت مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 در تهران. دیداری که با گلزنی سون و جهانبخش با تساوی یک یک تمام شد. 

  رویارویی سوم، بازی برگشت ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2022 بود که به میزبانی سئول برگزار شد. میزبان این بازی را با دو گل برد. 

  رویارویی چهارم بنتو با ایران مربوط است به جام ملتهای 2024 که او روی نیمکت امارات حضور داشت و این بازی را با نتیجه 2 یک باخت.

* بنتو برابر قلعه‌نویی

  این دو سرمربی فقط یک بار برابر هم قرار گرفته‌اند: جام ملتهای 2024. قلعه‌نویی، سرمربی ایران بود و بنتو، هدایت امارات را برعهده داشت. رویارویی آخر هر دو تیم در مرحله گروهی را ایران 2 یک برد. مهدی طارمی برای ایران 2 گل زد و یحیی غسانی برای امارات. غسانی در این بازی، یک پنالتی را هم هدر داد و ضربه‌اش توسط بیرانوند مهار شد.

5390