قلعه‌نویی در شب پرماجرای فولادشهر به نزدیکی برانکو و کی‌روش رسید!

قلعه‌نویی در شب پرماجرای فولادشهر به نزدیکی برانکو و کی‌روش رسید!

پایگاه خبری فوتبالی- امیر قلعه‌نویی در تقابل با قرقیزستان به سی‌امین برد خود به عنوان سرمربی تیم ملی دست پیدا کرد. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در اولین بازی خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 موفق شد قرقیزستان را شکست بدهد و با این پیروزی امیر قلعه‌نویی توانست سی‌امین پیروزی خود در قامت مرد شماره یک نیمکت تیم ملی را به دست بیاورد. 

در این مسابقه به دلیل اینکه ایران نتوانست بازی چشم‌نوازی را در برابر قرقیزستان به نمایش بگذارد حسابی مورد انتقاد قرار گرفت و حتی سکوهای ورزشگاه فولادشهر برای دقایقی، هواداران علیه امیر قلعه‌نویی شعار دادند تا به این شکل یک شب پرماجرا در اصفهان برای تیم ملی و سرمربی‌اش شکل بگیرد!

قلعه‌نویی که تاکنون در 40 مسابقه هدایت ایران را برعهده داشته آمار 30 برد، 8 تساوی و 2 شکست را از خود برجای گذاشته است. ضمن این که تیم ملی در این 40 بازی موفق شده 96 بار گلزنی کند و البته 33 مرتبه هم دروازه‌اش باز شده است.

تا پیش از این، در تاریخ فوتبال ملی ایران تنها دو سرمربی موفق شده بودند که به 30 برد برسند و حتی از آن عبور کنند. کارلوس کی‌روش در 107 مسابقه به 68 برد رسید و برانکو ایوانکوویچ در 56 بازی، 37 برد را با تیم ملی ایران تجربه کرد.

امیر قلعه‌نویی که سابقه سرمربیگری در تیم‌های مطرح فوتبال کشور از جمله استقلال، سپاهان و تراکتور را در کارنامه دارد فرصت این را دارد تا با کسب نتایج درخشان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 حتی از برانکو هم پیشی بگیرد و به نزدیک‌ترین و بهتر است بگوییم به تنها تعقیب‌کننده کارلوس کی‌روش بدل شود. 

9098