تفکیک 51 گل طارمی در تیم ملی؛ قرقیزها آخرین قربانی بودند

تفکیک 51 گل طارمی در تیم ملی؛ قرقیزها آخرین قربانی بودند

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی طارمی موفق شد با گلزنی در برابر قرقیزستان، به سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران بدل شود.

به گزارش فوتبالی، مهدی طارمی که با پیوستن به اینتر به یکی از بمب‌های نقل و انتقالاتی فوتبال ایران در یک دهه اخیر بدل شد حالا روز به روز رکوردهای جدیدتری را به نام خودش ثبت می‌کند و مثل یک الماس تراش‌خورده در خط آتش تیم‌ ملی و باشگاه اینتر می‌درخشد! 

طارمی که با باز کردن دروازه قرقیزستان توانست از کریم باقری گذر کند و با 51 گل زده و تنها 2 گل کمتر نسبت به سردار آزمون به سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران بدل شود تاکنون موفق شده به 23 تیم مختلف با پیراهن تیم ملی گل بزند. 

الماس بوشهری با 5 گل زده بیش از هر تیم دیگری دروازه قرقیزستان را باز کرده است؛ او به چهار تیم سوریه، گوآم، امارات و هنگ‌کنگ 4 گل زده و 3 بار هم دروازه 3 تیم افغانستان، ازبکستان و کامبوج را گشوده است!

انگلیس، عراق، چین، قطر، یمن و آنگولا تیم‌هایی هستند که مهدی طارمی موفق شده دو مرتبه دروازه آن‌ها را باز کند. همچنین مهاجم نراتزوری تاکنون توانسته با پیراهن تیم ملی به تیم‌هایی دیگری چون هند، الجزایر، بورکینافاسو، اردن، روسیه، اروگوئه، بحرین، فلسطین و گینه نو هم گل بزند! 

طارمی با گلزنی در بازی‌های پیش روی تیم ملی فرصت این را دارد که حتی از سردار آزمون هم عبور کند و خودش را به علی دایی نزدیک‌ و نزدیک‌تر کند. او با 2 گل زده بهترین گلزن ایران در تمامی ادوار جام جهانی هم به شمار می‌آید!

9098