کلین‌شیت پشت کلین‌شیت؛ بیرانوند در تیم ملی دست‌نیافتنی‌تر می‌شود!

کلین‌شیت پشت کلین‌شیت؛ بیرانوند در تیم ملی دست‌نیافتنی‌تر می‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- علیرضا بیرانوند موفق شد دروازه خودش را در برابر قرقیزستان بسته نگه دارد.

به گزارش فوتبالی، علیرضا بیرانوند که در تابستان به دلیل فسخ قرارداد با پرسپولیس و پیوستن به تراکتور، به یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های نقل و انتقالاتی بدل شد در اولین بازی تیم ملی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 موفق شد به خوبی از دروازه خودش حراست کند و با وجود متزلزل کار کردن مدافعان توانست یک کلین‌شیت ملی دیگر را هم به ثبت برساند. 

بیرانوند که برای سومین دوره پیاپی مرحله مقدماتی جام جهانی مرد شماره یک دروازه تیم ملی است حالا در هر مسابقه دست‌نیافتنی‌تر از گذشته می‌شود و رکورد خودش را دائما بهبود می‌بخشد!

علی بیرو که تا قبل از بازی با قرقیزستان با ثبت 40 کلین‌شیت عنوان برترین دروازه‌بان تاریخ ملی فوتبال ایران را از این حیث در اختیار داشت حالا به تازگی به چهل و یکمین بازی بدون گل خورده‌اش در تیم ملی هم رسید و فرصت این را دارد تا این رکورد استثنایی را بهبود ببخشد و حتی آن را برای سال‌های سال جاودانه کند! نکته جالب این است که علی بیرو در طی تنها 72 بازی این آمار درخشان را از خود بر جای گذاشته است.

بعد از علیرضا بیرانوند، مهدی رحمتی با 35 کلین‌شیت و احمدرضا عابدزاده با 34 کلین‌شیت در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. بعید است که حداقل در چند سال آینده دروازه‌بانی بتواند به این سه دروازه‌بان نزدیک شود!

9098