پاشازاده جواب طارمی را داد/ دست از سر نسل ما بردارید؛ ما دشمن مردم نیستیم!

پاشازاده جواب طارمی را داد/ دست از سر نسل ما بردارید؛ ما دشمن مردم نیستیم!

پایگاه خبری فوتبالی- صحبت‌های مهدی طارمی پس از بازی با قرقیزستان واکنش‌هایی را در پی داشته است.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته تیم ملی ایران در اولین بازی‌اش در مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار گرفت و با ارائه یک بازی نه چندان قابل قبول با یک گل به پیروزی رسید.

هواداران تیم ملی علاوه بر این که انتظار پیروزی مقتدرانه‌ای را داشتند منتظر یک بازی چشم نواز هم بودند. اما هیچ کدام از این توقعات برآورده نشد و به همین دلیل هم گروهی از هوادارانی که به ورزشگاه فولاد شهر رفته بودند علیه امیر قلعه‌نویی و بازیکنان شعارهایی سر دادند.

در پایان مسابقه مهدی طارمی که ظاهرا از این شعارها حسابی ناراحت شده بود از آنهایی که شعار دادند انتقاد کرد. او در واکنش به حرف‌های خداداد عزیزی که گفته بود تیم ملی ۹۸ با یک دست و یک پا، قرقیزستان را می‌برد هم حرف‌های تندی زد!

حالا صحبت‌های ناخوشایند طارمی درباره تیم ملی 98 واکنش برخی از بازیکنان آن دوره و آن تیم را به دنبال داشته است. مهدی پاشازاده یکی از بازیکنان آن تیم است که در مصاحبه با روزنامه خبر ورزشی به طارمی پاسخ داده است. بخشی از جملات پاشازاده را بخوانید:  

-این مقایسه درستی نیست. من با این نوع مقایسه مشکل دارم. الان این مصاحبه انجام شده و یک سری صحبت‌ها نیز به دنبال آن اتفاق افتاده است که خوب نیست. در زمانی که ما تیم ملی بودیم در خوابگاه مجموعه ورزشی انقلاب می‌خوابیدیم. زمین تمرین نداشتیم. زمان ما شیرینی‌پزی برای استراحت ما اجاره کردند. یادم است من و علیرضا منصوریان روی زمین می‌خوابیدیم. نسل ما بی‌آزارترین نسل است و کاری به کار کسی ندارد. ما دشمن مردم نیستیم، یک جوری حرف نزنید که انگار، ما تیم مردمی نبودیم.

- زمین فولادشهری که شب گذشته تیم ملی در آن بازی کرد از بهترین زمین دوران ما ۲ پله بالاتر بود، اما شما اعتقاد دارید این بدترین زمین شما است. همین موضوع نشان می‌دهد اصلا نمی توان دوران ما را با دوران فعلی مقایسه کردهرچند من معتقدم واکنش تند هواداران روی سکوها به عملکرد تیم ملی باعث شد مهدی طارمی آن حرف‌ها را درباره نسل خودش و نسل ما بزند. البته بعضی‌ها حرف می‌زنند که بعضی‌ها هم مجبور به جواب می‌شوند ولی ای کاش به جای اینگونه پاسخ دادن طارمی پس از بازی به خداداد عزیزی، تیم ملی ۵ گل به قرقیزستان می‌زد تا اینگونه پاسخ خداداد را بدهند و مردم درباره آن قضاوت کنند. این مقایسه اصلا درست و قشنگ نیست که درباره نسل ما می کنند. زمان ما ۲ تیم به جام جهانی می‌رفتند و الان ۸ تیم می‌روند.

- ما هیچ فلسفه‌ای نداریم که با آن بازیکنان‌مان را انتخاب کنیم، ترکیبمان را انتخاب کنیم. فلسفه‌ای نداریم که چگونه بازی کنیم. نوع تفکر تیم ملی نامشخص است. صالح حردانی سال قبل که خوب بازی می‌کرد، دعوت نمی‌شد اما امسال به تیم دیگری رفت و نیمکت نشین شد و دعوت می‌شوددر مقابل، رامین رضاییان بهترین دفاع راست کشورمان دعوت نشده است. تمام این‌ها نشان از این می‌دهد که فلسفه‌ای در تیم ملی وجود ندارد. ما هیچ هافبک خلاق و پا به توپی در تیم ملی نداریم. هیچ هماهنگی در این تیم دیده نمی‌شود.

- یک زمانی ناصر حجازی دروازه‌بان تیم ملی بود، پس از او احمدرضا عابدزاده آمد. حضور اینگونه بازیکنان به دل مردم نشسته است. شما یک هافبک مانند کریم باقری بگویید که با دو پا هم شوت می‌زند و هم پاس بدهد. زمان ما کریم باقری، علی دایی، خداداد عزیزی بودند که مثل این‌ها نداریم. حالا از مدافعان که خودم در آن خط حضور داشتم صحبت نمی‌کنم. در زمان ما که این همه سختی بود و امکانات نبود و با وجود تمام این مشکلات، با تمام وجودمان بازی می کردیم. انشاء الله این نسل نیز موفق شود و بتواند باز هم به جام جهانی برسد.

1359