نگاه متفاوت به بازی تیم ملی؛ فقط نزدیکان قلعه‌نویی حمایت می‌کنند!

نگاه متفاوت به بازی تیم ملی؛ فقط نزدیکان قلعه‌نویی حمایت می‌کنند!

پایگاه خبری فوتبالی- عملکرد تیم ملی‌ در بازی مقابل قرقیزستان، اعتراضات مختلفی را از سمت مردم و کارشناسان به کادر فنی تیم ملی وارد کرد. 

به گزارش فوتبالی، اولین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 دیشب و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد و تیم ملی ایران توانست با تک گل مهدی طارمی در دقیقه 34، قرقیزستان را شکست دهد و اولین سه امتیاز را به دست آورد. 

توقع می‌رفت با اختلاف گل‌ بسیار بیشتری در مقابل تیم صد و دوم جدول رده بندی فیفا به پیروزی برسیم. سبک بازی تیم ملی اما در بازی دیشب، اعتراضات را به حد اعلای خود رساند. تا جایی رساند که در 20 دقیقه پایانی بازی، تماشاگران حاضر در ورزشگاه، سرمربی تیم ملی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و به سبک همیشگی ابراز اعتراضات، شعار حیا کن و رها کن خطاب به امیر قلعه نویی در استادیوم سر داده شد. اتفاقی که موجب ناراحتی کادر فنی و بازیکنان تیم ملی شد و حتی در صحنه‌ای از بازی مهدی طارمی، کاپیتان تیم ملی، به دلجویی از سرمربی تیم پرداخت. 

وقتی رفاقت، جایگزین فاکتورهای فنی می‌شود! 

نحوه بازی تیم ملی اما علاوه بر مردم، صدای کارشناسان فوتبالی را نیز درآورد و آن‌ها از دیشب از طرق مختلف نسبت به اظهار نظر در این مورد پرداختند و انتقادات مختلفی را به حق به تیم ملی و سبک بازی ملی پوشان وارد کردند. در این میان اما عده‌ای به دفاع از امیر قلعه نویی پرداختند و معتقدند اگر هم تیم ملی در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشد به دلیل چمن نامناسب و نبود سایر امکانات بوده و قصوری متوجه سرمربی تیم ملی نیست و او کارش را به درستی انجام داده است. عده‌ای که اکثریت آن‌ها از نزدیکان خود قلعه نویی هستند و طرفداری آن‌ها از سبک بازی تیم ملی قطعا دلیل فنی ندارد و بیشتر به واسطه نزدیکی به قلعه نویی، دلایل دوستانه دارد و فاکتورهای رفاقتی جایگزین نگاه فنی شده است و این حمایت‌ها بیشتر در تقابل با اعتراضات شکل گرفته آن هم از سمت نزدیکان خود قلعه نویی! 

تقابل با امارات؛ سخت‌تر از همیشه! 

در نهایت اما تیم ملی در هفته دوم باید 4 روز دیگر به مصاف امارات در این کشور برود. تیمی که در گام اول، 3 بر یک در مقابل قهرمان جام ملت‌های آسیا یعنی قطر پیروز شد و با مقایسه سبک بازی ما و امارات، سه شنبه شب قطعا کار سختی در مقابل اماراتی‌ها خواهیم داشت. باید دید قلعه‌نویی چاره‌ای برای این تقابل اندیشیده یا کماکان همان فوتبال بی‌روح و سانتر از جناحین و امیدواری به گلزنی به جای برنامه برای گلزنی را باید از تیم ملی شاهد باشیم.

7899