دو برگ برنده اصلی برد خفیف قلعه‌نویی در اصفهان

دو برگ برنده اصلی برد خفیف قلعه‌نویی در اصفهان

پایگاه خبری فوتبالی - دو بازیکن تیم ملی باعث و بانی اصلی برد خفیف ایران برابر قزقیزستان در اصفهان شدند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در اولین دیدار خود از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در گروه A از قرقیزستان پذیرایی کرد که در نهایت شاگردان امیر قلعه نویی توانستند با بردی خفیف و با نتیجه یک بر صفر که انتقاداتی را هم در بر داشته، در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، پیروز از زمین مسابقه خارج شوند.

اما در این برد خفیف دو بازیکن تیم ملی نقشی اساسی داشتند و به نوعی برگ برنده قلعه نویی بودند تا حداقل این پیروزی شکننده یک بر صفر حفظ شود. طبیعتاً اولین ستاره‌ای که از این مسابقه می‌توان نام برد، مهدی طارمی، مهاجم باکلاس یوزهای ایرانی شاغل در اینتر ایتالیاست.

طارمی در این مسابقه تنها گل تیم ملی را در ریباند شوت امید نورافکن وارد قفس توری حریف آسیای میانه‌ای ایران کرد و این تک گل تا دقیقه آخر پا بر جا باقی ماند تا ایران از اولین مسابقه خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به سه امتیازی ضروری دست یابد.

در کنار طارمی باید به نقش اثرگذار سنگربان شماره یک تیم ملی یعنی علیرضا بیرانوند هم اشاره کرد. دروازه‌بان نامدار تراکتور که چند موقعیت بسیار مناسب گلزنی توسط قرقیزستان را مهار کرد که شاید توپ مهار شده توسط وی در دقایق پایانی بازی، اوج کار این دروازه‌بان لرستانی است.

در نهایت باید عنوان داشت مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند دو ستاره دیشب تیم ملی در نمایش نه چندان مطوب تیم ملی بودند و قلعه نویی توسط این دو برگ برنده توانست با دست پر از اصفهان خارج شود.

1997