صحبت‌های جنجالی وینیسیوس جونیور علیه مردم اسپانیا

صحبت‌های جنجالی وینیسیوس جونیور علیه مردم اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی- وینیسیوس جونیور در چند فصل اخیر یکی از پرحاشیه‌ترین بازیکنان فوتبال اروپا بوده است و حالا در آخرین مصاحبه خود یک بار دیگر جنجال‌آفرین شد.

به گزارش فوتبالی، وینیسیوس جونیور در چند وقت اخیر تبدیل به یکی از نمادهای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال شده است. هرچند برخی احساس می‌کنند که ستاره برزیلی سعی دارد این توهین‌های نژادپرستانه را بزرگ‌تر از حد واقعی خود جلوه دهد، اما چیزی که مشخص است اصرار همیشگی او بر ریشه‌کن شدن بحث نژادپرستی در دنیای فوتبال است.

حالا وینیسیوس جونیور در آخرین مصاحبه خود به مردم اسپانیا حمله کرده است و خواسته در صورت ادامه رفتارهای نژادپرستانه، میزبانی جام جهانی 2030 از این کشور گرفته شود. ستاره برزیلی رئال مادرید در همین رابطه گفت: "اگر وضعیت شعارهای نژادپرستانه تا سال 2030 در اسپانیا بهتر نشود، فکر کنم بهتر است میزبانی جام جهانی به کشور دیگری داده شود. هنوز زمان زیادی تا 2030 باقی مانده است و مردم اسپانیا باید درک کنند که توهین به یک شخص به دلیل رنگ پوستش، تا چه اندازه آزاردهنده است. اگر اوضاع بهتر نشود باید میزبانی جام جهانی 2030 از آن‌ها گرفته شود."

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: "من هر کاری از دستم ساخته باشد انجام می‌دهم. البته اکثریت مردم اسپانیا نژادپرست نیستند و من درباره اقلیتی صحبت می‌کنم که چهره یک کشور خوب مانند اسپانیا را خراب کردند. من عاشق زندگی کردن در اسپانیا و بازی برای رئال مادرید هستم. امیدوارم که اوضاع بهتر شود، همان‌طور که در چند وقت اخیر بهتر شده است. امیدوارم تا سال 2030 توهین‌های نژادپرستانه به کمترین میزان خود برسد."

1428