بازی‌های داخل سالن آسیا لغو شد؛ تشدید بحران در تیم ملی فوتسال زنان

بازی‌های داخل سالن آسیا لغو شد؛ تشدید بحران در تیم ملی فوتسال زنان

پایگاه خبری فوتبالی- شورای رقابتی بازی های داخل سالن آسیا پس از تعویق چهار باره این بازی ها بالاخره اعلام کرد این مسابقات به حالت تعلیق در آمده و قرار نیست برگزار شود. این امر باعث شده برخی رشته ها از جمله فوتسال زنان در شرایط بحرانی قرار بگیرند.

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های داخل سالن آسیا قرار بود در نوامبر سال 2023 (آبان‌ماه 1402) برگزار شود که عدم آمادگی تایلندی‌ها، این مسابقات را به فوریه 2024 (اسفندماه 1402) موکول کرد. سپس اعلام شد که این رقابت‌ها به دلیل نزدیکی به موعد برگزاری المپیک پاریس مجدداً به تعویق افتاده قرار بود و از 20 نوامبر (30 آبان‌ماه 1403) مسابقات ششمین دوره بازی‌های آسیایی به انجام برسد که طبق آخرین تصمیم شورای مسابقات، این رقابت‌ها به حالت تعلیق در آمده و دیگر برگزار نخواهد شد.

شرایط تیم ملی فوتسال زنان سخت شد

تیم ملی فوتسال زنان ایران از پنج دوره برگزاری این رقابت ها در چهار دوره حضور داشته و توانسته عناوین نایب قهرمانی و سومی هم کسب کند. فوتسالیست های زن ایران امیدوار بودند با حضور در این مسابقات آمادگی فنی خود را بالا ببرند تا برای جام ملت های زنان آسیا که اردیبهشت سال آینده برگزار می شود آماده شوند اما حالا با لغو این مسابقات شرایط برای آن ها سخت تر از قبل شد. تیم ملی فوتسال زنان ایران پس از قهرمانی در جام ملت های زنان آسیا در سال ۲۰۱۸ فقط در مسابقات سطح پایین کافا شرکت کرده و شاید بهترین تورنمنتی که رفته اند همین تورنمنت دو ماه قبل چین بود که میان چهار تیم سوم شد. حالا بازیکنان و کادر فنی این بیم را دارند که تا جام ملت های آسیا فقط به مسابقات کافا اعزام شوند و دیدار دوستانه ای نداشته باشند. ترسی که بی دلیل هم نیست.

ماموریت مهم فدراسیون؛ بازی های دوستانه با بهترین تیم‌ها

در فاصله هشت ماه تا آغاز جام ملت های زنان آسیا به جز مسابقات کافا هیچ مسابقه ای در تقویم فوتسال زنان نیست که این می تواند برای این رشته خطرساز باشد. جام ملت ها اردیبهشت برگزار می شود و فقط ۳ تیم اول به جام جهانی زنان صعود می کنند که با توجه به شرایط سخت فوتسال زنان بعید است ایران جزو ۳ تیم اول باشد. حالا فدراسیون وظیفه دارد چند دیدار دوستانه با کیفیت برای تیم ملی فوتسال زنان تدارک ببیند تا شرایط تیم ملی فوتسال زنان بهبود پیدا کند.

6001