گزارش آماری/ جوان‌ترین گلزنان تاریخ لیگ برتر؛ از مسلمان و صیادمنش تا غندی‌پور

گزارش آماری/ جوان‌ترین گلزنان تاریخ لیگ برتر؛ از مسلمان و صیادمنش تا غندی‌پور

پایگاه خبری فوتبالی- دبل رضا غندی پور در مقابل چادرملو خبر از ظهور ستاره جدیدی در فوتبال ایران دارد. 

به گزارش فوتبالی، مهاجم 18 ساله ملوان تا به این جای کار و در پایان هفته سوم لیگ بیست و چهارم، با به ثمر رساندن 3 گل، آقای گل حال حاضر این رقابت‌هاست. رضا غندی پور فصل پیش نیز موفق به گلزنی در مقابل سپاهان شده بود تا وارد لیست جوان‌ترین گلزنان تاریخ لیگ برتر شود. بازیکنانی که حتی به سن قانونی هم نرسیده‌اند اما پای‌شان به گلزنی در جام خلیج فارس باز شده است. به همین مناسبت نگاهی داریم به جوان‌ترین گلزنان تاریخ رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس.

1- محسن مسلمان؛ ستاره‌ای که زود خاموش شد 

شاگرد منصور ابراهیم زاده، در روزهایی که تقریبا هیچ کسی به جوان‌ها میدان نمی‌داد آن قدر درخشان بازی کرد که به ترکیب فیکس ذوب آهن رسید و اولین بار با 16 سال و 7 ماه و 18 روز توانست در مقابل برق شیراز، زننده یکی از دو گل تیمش در برد دو بر یک در زمستان سال 1386 باشد. رکورد او نزدیک به 17 سال است که دست نخورده باقی مانده اما این بمب استعداد، در 30 سالگی کتانی‌هایش را آویخت و ستاره جوان، زود خاموش شد!

2- یونس دلفی؛ روند رو به افول ستاره جوان 

ستاره سال‌های گذشته استقلال خوزستان در لیگ هفدهم و در هفته چهارم موفق شد با 16 سال و 10 ماه و 16 روز سن، دروازه پدیده را باز کند تا اولین گل زندگی‌اش را به ثمر رسانده باشد. با این که دو فصل بعد لژیونر شد اما، روند نزولی در پیش گرفت و رفته رفته رو به افول نهاد تا جایی که حالا در لیگ آزادگان توپ می‌زند و از آخرین گلش نزدیک به 3 سال می‌گذرد.

3- علیرضا منظمی؛ تنها یک گل در کل دوران حرفه‌ای 

استعداد کشف شده توسط علیرضا منصوریان، با 16 سال و 11 ماه و 10 روز، با پیراهن ذوب آهن در مقابل فولاد در هفته یازدهم لیگ نوزدهم موفق شد زننده تک گل بازی باشد تا هم وارد جدول جوان‌ترین گلزنان تاریخ لیگ برتر شود و هم این گل، اولین و آخرین گلش تا به این لحظه در دوران حرفه‌ای علیرضا منظمی لقب بگیرد!

4- حجت چهارمحالی؛ شروع موفقی که در ادامه گم شد 

بازیکن 35 ساله و شوشتری، اولین بار با 16 سال و 11 ماه و 20 روز موفق شد در هفته بیست و یکم لیگ پنجم، در ورزشگاه آزادی زننده دومین گل تیمش در مقابل پرسپولیس باشد. چهارمحالی هرچه شروع خوبی داشت؛ درخشان ادامه نداد و هرگز نتوانست در یک فصل بیش از 4 گل بزند آن هم در حالی که نیمی از دوران بازی خود را در لیگ دسته دوم مشغول توپزنی بوده است.

5- اللهیار صیادمنش؛ ستاره‌ای که هنوز هم می‌درخشد 

بازیکنی جوان که جای خود را در میان ستارگان استقلال در زمان هدایت شفر پیدا کرد و به ترکیب اصلی راه یافت و وقتی 17 سال و 3 ماه و 10 روز سن داشت موفق شد اولین گل دوران حرفه‌ای خود را در مصاف با نفت مسجد سلیمان در هفته هفتم لیگ هجدهم به ثمر برساند. او در پایان همان فصل لژیونر شد و تا امروز در خارج از کشور مشغول توپزنی است.

6- وحید نامداری؛ هر 1000 دقیقه یک گل 

بازیکنی که با 17 سال و 4 ماه و دو روز اولین گلش را در مقابل سپاهان با پیراهن استقلال خوزستان به ثمر رساند روند رو به رشدی نداشت و یک فصلی است که در لیگ آزادگان بازی می‌کند و در 87 دیداری که در مستطیل سبز حضور داشته تنها 6 بار موفق به گلزنی شده است.

7- سیاوش اکبرپور؛ ستاره سال‌های نه چندان دور استقلال 

او در لیگ سوم با پیراهن فجر سپاسی در مقابل فولاد موفق به گلزنی شد تا با 17 سال و 4 ماه و 3 روز، جوان‌ترین گلزن تاریخ فجر نیز لقب بگیرد. سیاوش اکبرپور 3 فصل بعد به استقلال پیوست و تبدیل به یکی از بهترین شماره 10 های تاریخ آبی پوشان پایتخت شد. او با 46 گل زده نهمین گلزن برتر تاریخ استقلال و با 212 بازی با پیراهن این تیم دوازدهمین بازیکن با سابقه باشگاه استقلال است.

8- بختیار رحمانی؛ نه خوب و نه بد 

لژیونر بدون تیم ایرانی که فصل پیش در لیگ سوئد مشغول بازی بوده؛ اولین بار در پیراهن فولاد و با 17 سال و 5 ماه و 3 روز موفق به باز کردن دروازه صبا در لیگ هفتم شد. او تا به امروز در 340 مسابقه به میدان رفته و موفق به ثبت 45 گل و 34 پاس گل شده است یعنی میانگین هر 306 دقیقه یک اثر مستقیم روی گل‌های تیمش را به ثبت رسانده است.

9- رضا غندی پور؛ ظهور ستاره جدید فوتبال ایران؟ 

ستاره نوظهور که فصل پیش با پیراهن پیکان موفق شد با 17 سال و 7 ماه و 16 روز برای اولین بار در طول عمرش در مقابل سپاهان موفق به گلزنی شود تا به این جای کار آقای گل رقابت‌های لیگ بیست و چهارم است. او تا این لحظه 564 دقیقه در زمین مسابقه حاضر بوده و 4 گل و 2 پاس گل به ثبت رسانده است. آماری که قطعا بهتر از این‌ها در آینده خواهد شد.

10- رضا کرملاچعب؛ آتش تندی که زود به خاکستر نشست 

مهاجمی که با 17 سال و 8 ماه موفق شد با پیراهن نفت مسجد سلیمان، دروازه پرسپولیس را در هفته بیست و سوم لیگ چهاردهم باز و 3 امتیاز را از دست سرخ پوشان خارج کند این روزها در 27 سالگی در لیگ آزادگان و برای مس سونگون به میدان می‌رود. بازیکنی که عضوی از تیم پر ستاره برانکو در پرسپولیس نیز بود اما چندان فرصت عرض اندام پیدا نکرد و تنها تلفظ سخت نامش در یادها باقی مانده است.

11- محمدرضا آزادی؛ امیدوار به حفظ روند رو به رشد 

لژیونر جدید فوتبال ایران که در حال حاضر برای العروبه امارات به میدان می‌رود؛ با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور در لیگ هفدهم جواب اعتماد یحیی گل محمدی را به خوبی داد و موفق شد با 17 سال و 8 ماه و 15 روز دروازه سایپا را در هفته چهارم باز کند و اولین گل زندگی حرفه‌ای خود را به ثمر برساند. او که در 20 سالگی نیز سابقه لژیونر بودن را داشته است حالا در 24 سالگی باز هم به لیگ‌های خارجی رفته و امیدوار است عملکرد خوبی که با نساجی در فصل پیش داشت را این فصل نیز با العروبه ادامه دهد تا باز هم به تیم ملی دعوت شود.

7899