چمن بد فولادشهر به سود قرقیزها!

چمن بد فولادشهر به سود قرقیزها!

پایگاه خبری فوتبالی - وضعیت چمن ورزشگاه فولادشهر خوب نیست و این موضوع به ضرر شاگردان قلعه نویی است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران درحالی در اولین مسابقه مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 به مصاف قرقیزستان می‌رود که این مسابقه قرار است در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شود.

با توجه به برگزاری این دیدار در اصفهان، تیم ملی روز دوشنبه راهی این شهر شد و تمرینات خود را از سر گرفت. دیروز نیز اصحاب رسانه به ورزشگاه فولادشهر رفتند و تمرین شاگردان قلعه نویی را از نزدیک تماشا کردند.

ورزشگاه آزادی که در حال تعمیر و بهسازی است و در حالی میزبان این مسابقه نیست که زمین چمن استادیوم فولادشهر هم شرایط خوبی ندارد و همین موضوع به ضرر تیم ملی است.

یوزهای ایرانی بر خلاف حریف خود روی زمین بازی می‌کند و با توجه به حضور سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون سعی می‌کند خط به خط به محوطه جریمه حریف برسد که با توجه به شرایط زمین چمن، این امر دشوار است.

از سوی دیگر بازی‌های قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا 2023 و بازی‌های دوستانه اخیر نشان داد این تیم به سبک بازی هوایی اعتقاد دارد و توپ را از خط دفاع به مهاجمان می‌رساند که در زمین فولادشهر و با توجه به وضعیت چمن آن، می‌تواند راحت‌تر این کار را انجام دهد و خط هافبک تیم ملی را از بازی خارج کند.

البته صالحی مسئول چمن ورزشگاه فولادشهر در خصوص شرایط چمن این ورزشگاه در حاشیه تمرین تیم ملی در جمع خبرنگاران گفت: «برخلاف تصاویری که مشاهده می‌کنید زمین چمن کاملا هموار است. بهترین اقدام‌ها برای چمن انجام شد و سایه‌هایی در زمین هست که گونه‌های چمن گرمسیری است و فقط از نظر رنگ تفاوت دارد. اگر کوچک‌ترین ناهمواری در زمین باشد اعتراض ملی‌پوشان بیشتر می‌شود.»

گفتنی است، دیدار تیمهای ملی ایران و قرقیزستان روز پنج شنبه هفته جاری و از ساعت 19:30 برگزار می‌شود.

۸۸۱۳