تعطیلات فیفادی، فرصتی مناسب برای تراکتور برای بهبود وضعیت ورزشگاه یادگار امام (ره)

تعطیلات فیفادی، فرصتی مناسب برای تراکتور برای بهبود وضعیت ورزشگاه یادگار امام (ره)

پایگاه خبری فوتبالی- مسئولان ورزشی آذربایجان شرقی فرصت مناسبی برای بهبود شرایط ورزشگاه یادگار امام در اختیار دارند.

به گزارش فوتبالی، هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران با وجود آشفتگی حضور VAR، خانه به دوش بودن برخی تیم‌ها و حواشی متعدد به پایان رسید. در پایان این هفته که تعطیلات فیفا دی را در پی دارد سپاهان با ۹ امتیاز به صدر جدول تکیه زد و تراکتور و ملوان هر کدام با ۷ امتیاز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بین تیم‌های مدعی لیگ بیست‌وچهارم، تراکتور تنها تیمی است که مشکلی از بابت میزبانی در خانه خود ندارد. استقلال و پرسپولیس به دلیل بازسازی ورزشگاه آزادی خانه به دوش هستند و سپاهان هم به دلیل تعویض چمن ورزشگاه نقش جهان از این قاعده مستثنی نیست‌.

ورزشگاه یادگارامام تبریز امسال هم مانند سال‌های گذشته دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. با این حال ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر در فاصله کمتر از یک ماه مانده به شروع رقابت‌ها، ۱۵ ایراد در سیاهه نواقص این ورزشگاه قرار دادند.

بازی بزرگ هفته دوم لیگ برتر بین تراکتور و پرسپولیس هواداران را نگران و مسئولان را مجاب به فراهم‌سازی شرایط این ورزشگاه کرد. ورزشگاه در نهایت مجوز ستاد استانداردسازی را کسب کرد و آماده پذیرایی از تقابل نفس‌گیر هفته دوم لیگ برتر شد.

بی‌تردید بزرگ‌ترین اتفاق در روند بازسازی این ورزشگاه ایجاد گیت‌های جدید در ورودی‌ها بود. گیت‌هایی که دارای بارکد خوان کارت‌های ملی هوشمند بودند و روند ورود تماشاگران به ورزشگاه را تسریع می‌کردند.

بازدید میدانی خبرنگاران از آخرین وضعیت گیت‌های ورودی جدید در فاصله دو روز مانده به مصاف تراکتور و پرسپولیس، نشان دهنده تلاش سزاوارانه کارگران و نصب تنها ۲۰ گیت در ورودی‌ها بود. البته مسئولان ادعا کردند که تا آغاز بازی این تعداد به ۳۶ گیت خواهد رسید.

شرایط دور از شأن پرشورها

نبرد تراکتور و پرسپولیس مطابق انتظار با استقبال گرم هواداران تراکتوری همراه شد. هوادارانی که خود را به ورزشگاه صعب العبور یادگار امام رساندند تا از نزدیک شاهد دیدار تیم محبوبشان برابر پرسپولیس باشند؛ تقابلی که در نهایت به تساوی یک بر یک انجامید.

اما نکته حائز اهمیت اینکه، ورزشگاه یادگارامام هنوز هم قابلیت میزبانی از این بازی بزرگ را نداشت و شرایط در خور شأن تماشاگران پرشور تبریزی نبود.

در ورزشگاه یادگار امام برای دسترسی به آب به کیسه فریزر یک بار مصرف نیاز دارید چرا که ورود بطری به ورزشگاه غیرقانونی است. شما پس از عبور از صف‌های عریض و طویل آبخوری‌ها می‌توانید کیسه خود را پر کنید. البته باید خیلی سریع آب خود را از کیسه فریزر میل کنید چرا که احتمالاً کیسه پلاستیکی نازک سوراخ می‌شود یا در خیل عظیم جمعیت روی زمین می‌افتد.

گیت دکوری!

یکی از خبرنگاران قبل از شروع بازی به سراغ هواداران رفت تا از چگونگی خرید بلیت بازی مطلع شود. برخی هواداران گفتند به راحتی بلیت تهیه کردند و برخی بدون تهیه بلیت وارد ورزشگاه شدند اما نکته مهم اینکه هواداران می‌گویند گیت‌های جدیدی که در این ورزشگاه نصب شده‌ کار نمی‌کنند. «گیت‌ها کار نمی‌کنند و بدون تهیه بلیت هم می‌توانیم از آنها عبور کنیم،» جمله‌ای است که یکی از هواداران تراکتور در گفت‌وگوی خود مطرح کرد. اظهاراتی که هرکس را به فکر فرو می‌برد. اگر از هزینه ایجاد این گیت‌ها مطلع شویم این فکر احتمالاً عمیق‌تر هم می‌شود.

کمتر از یک ماه تا اولین میزبانی تراکتور در سطح دو لیگ قهرمانان آسیا باقی است و حل شدن موضوع گیت‌های ورودی نیز از الزامات صدور مجوز AFC برای میزبانی تراکتور در این ورزشگاه محسوب می‌شود.

دستگاه VAR در کانکس

با وجود اینکه حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی بارها از عدم مشکل در خصوص ایجاد اتاق VAR خبر داده بود اما در نهایت اتاق در نظر گرفته شده برای جایگیری این دستگاه مورد تائید مسئولان راه اندازی دستگاه VAR واقع نشد و در نهایت کانکس را به VAR ROOM تبدیل کردند؛ نقصی مهم که با توجه به زمان کم تا آغاز بازی‌های آسیایی باید هر چه سریع‌تر حل و فصل شود.

سخت‌ترین کار در یادگار امام: خبرنگاری

وضعیت نامناسب جایگاه خبرنگاران این ورزشگاه دیگر ایراد اساسی خانه تراکتور محسوب می‌شود.

همواره ازدحام جمعیت مقابل درب ورودی این جایگاه باعث می‌شود تا مسئول مربوطه نتواند درب را برای ورود خبرنگاران باز کند. قسمت کابوس‌وار ماجرا خروجی‌ای است که برای خبرنگاران در قسمت انتهایی ورزشگاه در نظر گرفته شده است. طی کردن مسیر دشوار و مسافت طولانی تا رسیدن به این محل و قانع کردن مسئول مربوطه برای اجازه عبور و رساندن خود به محل برگزاری نشست خبری و میکسدزون ورزشگاه با وجود داشتن آی‌دی‌کارت سازمان لیگ نیز از دیگر مشکلات اصحاب رسانه در ورزشگاه یادگار امام است.

مهم‌ترین مشکل جایگاه خبرنگاران شیشه‌های به شدت کثیف این مکان هستند. شیشه‌های جایگاه خبرنگاران به قدری کثیف هستند که تماشای بازی از این جایگاه به اندازه ورود و خروج از این جایگاه دشوار است. فقدان سرویس بهداشتی در جایگاه، کمبود آب آشامیدنی، ورود افراد غیر مرتبط و ... از دیگر مشکلاتی است که خبرنگاران را در ورزشگاه یادگارامام (ره) در امر اطلاع رسانی و انجام وظیفه دچار مشکل کرده است.

زنان تراکتوری همچنان چشم انتطار

هواداران زن تراکتور آخرین بار در دیدار فصل گذشته این تیم برابر ذوب‌آهن فرصت حضور در ورزشگاه را کسب کردند و بعد از آن مسابقه به خاطر نبود زیرساخت‌ها این امر منتفی شد.

در حالی که شرایط ورود بانوان تماشاگر به ورزشگاه در شهرهای مختلف فراهم است این موضوع برای تبریزی‌ها امکان پذیر نیست.

به گفته مسئولان، نامناسب بودن جایگاه اختصاصی بانوان ورزشگاه یادگار امام، اصلی‌ترین مانع حضور زنان تراکتوری در ورزشگاه است و باید دید تا چه زمان ادامه‌دار خواهد بود.

فرصت طلایی مسئولان

برخلاف ورزشگاه آزادی یا نقش جهان، اکثر مشکلات ورزشگاه یادگار امام در مدت کوتاه قابل حل است‌. شست‌وشوی شیشه‌های جایگاه خبرنگاران شاید دم دست‌ترین اتفاق قابل حل است و به مقداری مواد شوینده نیاز دارد. بررسی چرایی خرابی گیت‌ها و ایجاد یک اتاق مناسب برای استقرار VAR نیز از موارد لازم الاجرا جهت صدور مجوز AFC برای میزبانی تراکتور در بازی‌های آسیایی است.

مسئولان ورزشی آذربایجان شرقی تا اولین بازی خانگی تراکتور در لیگ برتر که ۲۳ شهریور مقابل ذوب‌آهن برگزار خواهد شد فرصت دارند تا وضعیت این ورزشگاه را برای ادامه فصل فراهم کنند و باید دید آیا این اتفاق خواهد افتاد یا نه.

7474