روایت کاپیتان وفادار ذوب‌آهن از ماجرای عقد قرارداد با پرسپولیس، چیزی نمانده بود شاگرد علی دایی شود!

روایت کاپیتان وفادار ذوب‌آهن از ماجرای عقد قرارداد با پرسپولیس، چیزی نمانده بود شاگرد علی دایی شود!

پایگاه خبری فوتبالی- قاسم حدادی‌فر می‌گوید در مقطعی از تیم‌های بزرگ پایتخت پیشنهاد داشته و حتی تا مرز پرسپولیسی شدن هم پیش رفته است.

به گزارش فوتبالی، قاسم حدادی‌فر جزو بازیکنانی است که در کنار ابراهیم صادقی، ایوب والی، محرم نویدکیا و... از وی به عنوان وفادارترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر ایران یاد می‌شود. حدادی‌فر با نزدیک 20 سال سابقه بازی با پیراهن ذوب‌آهن، روزهای تلخ و شیرین زیادی را در این باشگاه سپری کرد و مدت‌ زیادی کاپیتانی گاندوها را هم برعهده داشت.

از مهمترین دوران فوتبالی حدادی‌فر در ذوب‌آهن، می‌توان به لیگ قهرمانان آسیا 2010 اشاره کرد که تیم او تا فینال این رقابت‌ها پیش رفت و درنهایت عنوان نایب قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد. ذوب‌آهن در آن فصل نماینده شایسته‌ای برای ایران بود و توانست در مسیر رسیدن به فینال، تیم‌ها بزرگی همچون پوهانگ استیلرز و الهلال عربستان را از پیش رو بردارد.

در آن سال، خیلی از بازیکنان ذوب‌آهن مورد توجه تیم‌های بزرگ لیگ برتری قرار گرفتند که حدادی‌فر هم از این قاعده مستثنی نبود. طبق گفته خود این بازیکن، پس از نایب قهرمانی در آسیا، از تیم‌های مطرحی همچون استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای او پیشنهاد ارسال می‌شود. حدادی‌فر حتی مورد توجه چند باشگاه خارجی از جمله تیم‌هایی از کویت و قطر هم قرار می‌گیرد، اما به دلیل مسائل احساسی و وابستگی به خانواده و... پیشنهاد هیچ تیمی را قبول نمی‌کند تا نامش به عنوان بازیکنی وفادار در تاریخ ذوب‌آهن ثبت شود.

اما از اتفاقات جالب توجه در دوران حرفه‌ای حدادی‌فر، می‌توان به ماجرای عقد قرارداد با پرسپولیس اشاره کرد که کاپیتان گاندوها را تا مرز سرخپوش شدن پیش برد. در آن مقطع، هدایت قرمزهای تهران برعهده علی دایی بود و شهریار فوتبال ایران به واسطه علاقه‌ای که به سبک بازی حدادی‌فر داشت، تصمیم گرفته بود او را به جمع شاگردانش اضافه کند.

در این میان، قراردادی داخلی هم بین پرسپولیس و حدادی‌فر به امضا می‌رسد و این بازیکن حتی مبلغی را هم به عنوان پیش قرارداد از پرسپولیس دریافت می‌کند، اما در نهایت به خاطر یک سری مسائل این انتقال میسر نمی‌شود و حدادی‌فر هم مبلغ دریافتی را به پرسپولیس برمی‌گرداند.

کاپیتان سابق ذوب‌آهن درباره پیشنهادهای بزرگی که پس از نایب قهرمانی در آسیا به دستش رسیده بود، می‌گوید: «وقتی تیم به لیگ قهرمانان آسیا رفت و نایب قهرمان شد در ۲ یا ۳ مقطع پرسپولیس در ۲ یا ۳ مقطع استقلال پیشنهاد همکاری دادند. از سپاهان هم در ۲ یا ۳ مقطع پیشنهاد داشتم. حتی بعد از لیگ قهرمانان آسیا که در لیست ۵ نفر برتر قرار گرفتم پیشنهاد از کشور کویت و قطر داشتم. همیشه دنبال بهانه‌ای بودم که بمانم. من از نظر احساسی وابسته به خانوادم بودم و در این تیم راحت بودم. خیلی راحت بودم. در نهایت با وجود آن پیشنهادها در ذوب‌ آهن ماندم.»

حدادی‌فر در ادامه از ارتباطش با علی دایی، سرمربی پرسپولیس می‌گوید و اینکه چگونه تا مرز پرسپولیسی شدن پیش رفته است: «در یکی از سال‌ها علی دایی سرمربی پرسپولیس بودند، ایشان خیلی به من لطف داشتند و حتی با هم ارتباط داشتیم. حتی با پرسپولیس قرارداد داخلی امضا کردم ولی بنا به دلایلی این امکان میسر نشد چون ۴ یا ۵ ماه از قراردادم با ذوب آهن باقی مانده بود و مسئولان پرسپولیس با من صحبت کردند حتی از آنها پیش قرارداد دریافت کردم ولی پول را به آنها برگرداندم و دوباره در ذوب آهن ماندم. البته در آن فصل ذوب آهن شرایط خوبی نداشت. پرسپولیس نایب قهرمان لیگ شده بود و تیمشان خیلی خوب بود. دوست داشتم در تیم آقای دایی بازی کنم ولی دیگر نشد.»

7474